Čoskoro ju nájdeš v Paríži, Londýne, Singapure a ... Bratislave?
Spomínaš si? Tie skvelé časy, keď sme ráno otvorili oči, natlačili do seba raňajky a ponáhľali sa na ihrisko s naším dvojkolesovým tátošom, len aby sme neboli poslední. Každý deň sa tam totiž bez internetu dokázali stretnúť všetky decká z okolia a o zábavu bolo postarané. Pokiaľ si si tieto zvyky zachoval a nerobí ti problém sadnúť na bicykel ani v dnešnej dobe napríklad do práce alebo len tak po meste pri chytaní Pokémonov, nasledujúci projekt Rudolfa Bernarta, pochádzajúceho z krajiny na opačnej strane rieky Moravy, sa ti určite zapáči. Reč je o Bike Tower, unikátnej oceľovej konštrukcii v tvare dvanásťuholníka so sklenenou výplňou na železobetónovej základnej doske. Tú poháňa zakladací výťahový systém s riadiacou jednotkou a platobným terminálom s viacerými jazykovými mutáciami. To všetko znamená, že každý bicykel má následne priradenú jedinečnú pozíciu pre príjem a výdaj s jednoduchým návodom na obsluhu umiestnenom na monitore. Jednoducho, vložíš svojho tátoša na parkovaciu lištu, zaplatíš smiešnu sumu a o všetko sa postará systém.
Výhodami sú, samozrejme, bezpečnosť, keďže bicykel je automaticky poistený proti krádeži, nehovoriac o tom, že je 24/7 chránený proti dažďu či snehu. Pomáha aj mestu, keďže na pomerne malú plochu, na ktorej by sa inak zmestila maximálne tak desiatka bicyklov, sa s Bike Tower zmestí až úctyhodných 118. K tomu prirátaj, že výstavbou vznikne reklamná plocha 25x10 metrov, takže po čase si veža na seba vlastne zarobí. Pokiaľ sadáš na bicykel s prilbou, prípadne si si už stihol nakúpiť, nemusíš všetko vláčiť zo sebou, veci môžeš bez problémov uskladniť spolu s tvojím prepravným prostriedkom. Autor patentu sa inšpiroval podobným systémom parkovania bicyklov, ktoré videl v Taiwane. Jeho vylepšený a plne automatický Bike Tower na Riegrovom námestí pred železničnou stanicou v Hradci Králové bol vo februári 2013 prvým takýmto parkovacím domom pre bicykle v Európe. Dnes už nie je ani zďaleka jediný, pričom záujem o tento typ úschovne bicyklov už prejavili metropoly ako Paríž, kde sa už dve stavajú (no nie je to jediné francúzske mesto, kde vznikne), Luxembursku, Londýne, olympijskom Riu či Singapure. Aby si ale nesmútil, podľa všetkého už čoskoro minimálne jeden nájdeš v Bratislave a možno dokonca aj v Trnave. Čo hovoríš na tento nápad? Odložil by si si bicykel do tejto cykloveže?