Spoznávame ďalší koncept predstavený pri príležitosti Wörthersee 2015.
Ani sme sa nenazdali a zraz GTI-Treffen pri rakúskom jazere Wörthersee vyplavuje na povrch ďalšiu špecialitku zo stajne automobilky Volkswagen a opäť je vo veci osvedčený Golf. Tentokrát sa však nepozeráme na dodatočne upravený exemplár s množstvom vylepšení, ako tomu bolo doteraz, ale na futuristický koncept, ktorý nemá v podstate s Golfom dokopy nič spoločné. Novinka nesie názov Golf GTE Sport Concept a už pri prvom pohľade vám svojimi tvarmi pripomenie nedávne koncepty pre Gran Turismo 6 - GTI Roadste Vision Gran Turismo a GTI Supersport Vision Gran Turismo. Štúdia, odzrkadľujúca možné podoby budúcich športových verzií počíta s výrazným dizajnom, ktorý naberá na rozmeroch predovšetkým do šírky, naopak vďaka svojej malej výške vystupuje ešte športovejšie. Predné aj zadné partie ponúkajú vskutku nevšedné tvary, prispievajúce k značnej prísnosti vozidla. Najväčšiu podobnosť s tradičným golfíkom prináša bočná silueta, ktorá je však podstatne nižšia a narozdiel od sériovky počítajú aj bočné časti s počestným využitím uhlíkových vlákien. GTE Sport je postavené na obrovských 5-lúčových diskoch o rozmeroch 20'', pričom najväčšiu pozornosť si nepochybne zaslúži veľká dvojica dverí, ktoré sa vyklápajú smerom dohora.
Interiér vystupuje ešte koncepčnejšie, za čo môžeme ďakovať najmä karbónovej palubnej doske, ktorá okrem toho, že ohúri svojim masívnym vyhotovením, vodiča oddeľuje od spolujazdca širokým panelom. Prístrojový štít s troma za sebou idúcimi digitálnymi displejmi pripomínajúcimi stíhačky budúcnosti, maličký volant v štýle herného joysticku či škrupinových sedadiel s päť-bodovými pásmi, nadčasovosť vnútrajška len podčiarkujú
Ako naznačuje názov (GTE) a v konečnom dôsledku aj modrá horizontálna línia podčiarkujúca prednú časť, v útrobách tohto konceptu sa nachádza hybridná technológia. Na úvod treba určite spomenúť preplňovaný štvorvalec 1.6 TSI, ktorý poznáme zo špičkového Pola R WRC. V tomto prípade je však agregát upravený a svoj novo naladený výkon 220 kW / 299 koní a 400 N.m posiela na prednú nápravu. V hre sú však následne ďalšie dva elektromotory. Prvý z nich nájdeme vpredu, kde svojou silou 85 kW / 115 koní a 330 N.m pomáha benzíňaku pri roztáčaní prednej náprave. Druhý sa naopak nachádza vzadu, kde konkrétne s výkonom 85 kW / 115 koní a 270 N.m poháňa výhradne zadné kolesá. Celková sústava, s ktorou komunikuje šesťstupňový automat tak vo výsledku ponúka kombinovaný výkon 294 kW / 400 koní a 670 N.m.
Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá konceptu GTE Sport len 4,3 sekundy, pričom kolónka hovoriaca o maximálnej rýchlosti vypĺňa údaj 280 km/h. Zaujímavosťou pritom je, že podľa automobilky by takto výkonne auto malo v kombinovanom cykle spotrebovať priemerne len 2 l/100 km. O tom si už urobí názor každý sám, ja ešte spomeniem, že keďže ide o plug-in hybrid, výhradne na elektrinu dokáže vozidlo prejsť približne 50 kilometrov. To je už na teraz všetko, a pravdepodobne nielen na teraz, nakoľko je viac než jasné, že GTE Sport Concept ako taký, sa do výroby nikdy nedostane, jeho technologické riešenia sa však určite v podobnom znení objavia aj v budúcich sériovkách.