Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
dnes 23. januára 2025 o 15:20
Čas čítania 4:16
Sponzorovaný obsah

Škoda Auto Slovensko bilancuje: Opätovne potvrdila pozíciu lídra na trhu s novými vozidlami

TECH AUTOMOBILOVÝ PRIEMYSEL ŠKODA
Uložiť Uložené

Značke sa darilo v segmente firemných i súkromných zákazníkov, kde je jednotkou a zároveň je i jednou z medziročne najsilnejšie rastúcich značiek.

Značka Škoda na Slovensku oslavuje úspechy. Za uplynulý rok opätovne potvrdila pozíciu lídra na trhu s novými vozidlami s 20,7% podielom a celkovo až 19 342 dodanými vozidlami. Škoda na Slovensku je zároveň jednou z medziročne najsilnejšie rastúcich značiek na trhu a stala sa číslom jedna v segmente firemných i súkromných zákazníkov. V roku 2024 sa zároveň darilo viacerým modelom značky, pričom až 6 z nich skončilo medzi 10 najobľúbenejšími vozidlami na slovenskom trhu. Jednoznačným favoritom slovenských šoférov sa opäť stala Škoda Octavia s počtom 4 474 dodaných vozidiel a najpredávanejším elektromobilom na trhu je Enyaq, ktorý si túto pozíciu drží už od svojho uvedenia na slovenský trh (podľa ZAP SR).

Škoda
Zdroj: Škoda Auto Slovensko

„Úspechy značky Škoda na Slovensku sú pre nás veľkou motiváciou pokračovať v inováciách a prinášať našim zákazníkom vozidlá, ktoré napĺňajú ich očakávania a potreby. S 20,7% trhovým podielom, viac ako 19-tisíc dodanými vozidlami a prvenstvom v segmentoch firemných aj súkromných zákazníkov sme opäť potvrdili našu silnú pozíciu na slovenskom trhu. Je to výsledok dôvery našich zákazníkov, odhodlania našich partnerov a výnimočnej práce celého tímu značky Škoda Auto Slovensko. Veríme, že vďaka najmodernejšiemu a najširšiemu modelovému portfóliu v histórii značky Škoda, budeme naďalej písať príbehy úspechu,“ uviedol Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Škoda
Zdroj: Škoda Auto Slovensko

Značka Škoda na Slovensku opätovne potvrdila svoju pozíciu lídra na trhu a zaznamenala historické úspechy, ktoré ju radia medzi najúspešnejšie značky a to nielen na domácom trhu. Rok 2024 tak bol pre Škoda Auto Slovensko mimoriadne úspešný v mnohých oblastiach. V uplynulom roku značka Škoda na Slovensku medziročne zaznamenala mimoriadny rast, čo ju radí medzi jednu z najsilnejšie rastúcich značiek na domácom automobilovom trhu.

Najpredávanejším autom na Slovensku je Octavia, 6 modelov Škoda medzi 10 najobľúbenejšími modelmi celkovo

Jasné prvenstvo značky Škoda v roku 2024 potvrdzujú celkové predaje jednotlivých modelov, v ktorých suverénne vedie model Octavia s počtom 4 474 dodaných kusov. Škoda Octavia je zároveň najpredávanejším autom na Slovensku za rok 2024. Darilo sa aj modelu Fabia, ktorý si s počtom 3 791 zaregistrovaných kusov vyslúžil druhú priečku. Prvú päťku najobľúbenejších modelov Škoda uzatvárajú Kamiq (2 616 ks), Karoq (2 591 ks) a Scala (2 213 ks). Tieto modely pritom patria k dlhodobo obľúbeným vozidlám medzi slovenskými zákazníkmi. Potvrdzuje to aj fakt, že až 6 modelov značky (spolu s modelom Kodiaq, ktorého bolo dodaných 1 971 kusov) sa umiestnilo v rebríčku 10 najpredávanejších vozidiel na trhu.

Škoda
Zdroj: Škoda Auto Slovensko

Rástol aj dopyt po lokálne bezemisných modeloch z rodiny Enyaq. V roku 2024 doručila Škoda Auto Slovensko zákazníkom celkovo 246 elektromobilov tohto modelového radu (117 ks SUV + 129 ks Coupé). Škoda zároveň rozširuje ponuku elektromobilov o model Elroq a v blízkej budúcnosti má pribudnúť rad ďalších, plne elektrických modelov. Pre všetkých záujemcov o kúpu jazdeného elektrického modelu Škoda prostredníctvom programu Škoda Plus poskytujeme popri certifikáte kvality aj kontrolu stavu batérie a každému záujemcovi poskytneme certifikát o jej stave.

Škoda
Zdroj: Škoda Auto Slovensko

Dominujú benzínové motory v kombinácii s automatickou prevodovkou a šedá metalíza

Zákazníci si v roku 2024 najčastejšie volili modely s benzínovými motormi. Tie tvorili až 68,6 % dodaných modelov. Druhou najobľúbenejšou voľbou boli naftové agregáty, ktoré si vybralo do svojich vozidiel celkovo 29,3 % zákazníkov. Čisto elektrický pohon tvoril 1,3 % dodaných vozidiel a plug-in hybridy 0,8 %. Slováci si svoje vozidlá značky Škoda najčastejšie vyberajú s automatickou prevodovkou. Urobilo tak až 65,5 % zákazníkov, zvyšných 34,5 % siahlo po manuálnej prevodovke. Vozidlá si pritom kombinujú najčastejšie s neutrálnymi farbami. Víťazom je šedá metalíza (25,5 %), populárna je stále i čierna metalíza (16,0 %), biela metalíza (11,5 %) či strieborná metalíza (11,4 %) alebo klasická nemetalická biela (10,6 %).

Líder medzi firemnou i súkromnou klientelou

Na slovenskom trhu je značka Škoda jednoznačnou jednotkou, či už ide o segment súkromných zákazníkov, alebo firemných flotíl. Z celkových predajov značky tvorilo až 74 % predaje firemným zákazníkom (14 266 vozidiel), pričom predaj súkromným osobám predstavoval 26 % (5 076 vozidiel). Práve u firemných zákazníkov sa najviac darilo modelom Octavia (3 718 vozidiel; 26,1%), Fabia (2 883 vozidiel; 20,2%), Kodiaq (1 638 vozidiel; 11,5%), Karoq (1 620 vozidiel; 11,4%) či Scala (1 468 vozidiel; 10,3%). Tieto modely si zákazníci najčastejšie volia pre nízke prevádzkové náklady a vysokú úžitkovú hodnotu v spojení s profesionálnou celoslovenskou sieťou autorizovaných partnerov Škoda. Firemným zákazníkom značka ponúka mnohé benefity, odborné poradenstvo alebo finančné zvýhodnenia už od jedného odobratého vozidla.

Rástol aj záujem o bezstarostnú mobilitu s autopožičovňou Škoda GO

Okrem predaja vozidiel sa značke Škoda na Slovensku darilo aj už etablovanej autopožičovni Škoda GO, kde si používatelia môžu prenajať niektoré zo stoviek vozidiel, dostupných v sieti autorizovaných partnerov značky Škoda, prostredníctvom mobilnej aplikácie. Značka registruje celkovo viac ako 23 tisíc stiahnutí aplikácie Škoda GO a viac ako 3 700 užívateľov pripravených prenajať si jedno z 340 vozidiel od 23 autorizovaných partnerov, ktorí touto službou pokrývajú všetky kraje Slovenska. Od spustenia Škoda GO sa uzatvorilo  takmer 4 000 nájomných zmlúv na takmer 44 000 nájomných dní. Škoda GO sa tak stala významným hráčom na trhu autopožičovní, a dealeri Škoda tak získavajú nový biznis a nových zákazníkov, čo bolo jedným z hlavných cieľov tohto programu. Najpopulárnejším vozidlom na zápožičky je model Octavia (21,3 %), Kamiq (19,5 %) a Fabia (17 %). Najčastejšie si pritom Slováci zapožičiavajú vozidlá z dôvodu plánovaného servisu vlastného vozidla (25 % prípadov), výletu (14 % prípadov) či rodinných udalostí  (12 % prípadov) a ďalších.

Škoda
Zdroj: Škoda Auto Slovensko

Tri tisícky zákazníkov našlo svoje vozidlo za výhodných podmienok cez Škoda Plus

Značka Škoda bilancovala aj svoje predaje preverených jazdených vozidiel cez program Škoda Plus. Nárast predaja (+ 30,24 %) jazdených vozidiel dokazuje, že Slováci majú záujem nielen o nové, ale i preverené vozidlá s garantovaným počtom kilometrov. V roku 2024 si cez program našlo svoje vozidlo celkovo 2 993 zákazníkov. Z celkového počtu predaných vozidiel pritom 67 % predajov tvorili práve vozidlá značky Škoda.

Odporúčané
KVÍZ: Vieš, koľko stojí nové Géčko či Tiguan? Ukáž, či máš prehľad v cenách áut KVÍZ: Vieš, koľko stojí nové Géčko či Tiguan? Ukáž, či máš prehľad v cenách áut 9. januára 2025 o 11:00

Najobľúbenejším vozidlom v programe Škoda Plus bola Škoda Octavia (35 %), Fabia (13 %), Kodiaq (12 %), Superb (10 %) a Karoq (9 %). Slováci si pritom volili najčastejšie vozidlá staršie ako 5 rokov (47 %). Jazdené a preverené vozidlo s vekom do 5 rokov si vybralo celkovo 36 % zákazníkov a zánovné vozidlá do 18 mesiacov veku alebo 30 000 km volilo 17 % zákazníkov. Z pohľadu motorizácie si Slováci volili najčastejšie naftové motorizácie (54 %), benzínové si vybralo 43 % a elektrické či elektrifikované vozidlá si kúpili 3 % zákazníkov. Jasne dominovali vozidlá s pohonom jednej nápravy – 79 % verzus 21 % v prípade vozidiel s pohonom 4x4. V otázke prevodoviek zasa dominoval automat (59 % vs. 41 % manuál).

Škoda
Zdroj: Škoda Auto Slovensko

Preverené jazdené vozidlá z certifikovaného programu Škoda Plus sú k dispozícii už na 29 predajných miestach po celej Slovenskej republike. Pravidelne aktualizovaný zoznam ponúkaných modelov nájdu záujemcovia na oficiálnej stránke programu Škoda Plus.

Domov
Zdieľať
Diskusia