Fínska telekomunikačná spoločnosť prešla veľkým rebrandingom.
Nokia prišla po 60 rokoch s veľkou zmenou, aby verejnosti pripomenula, že už dávno nevyrába iba staré mobilné telefóny, píše portál The Verge. Kľúčovú zmenu predstavuje inovácia legendárneho loga po šiestich desaťročiach.
Fínska telekomunikačná spoločnosť svoju sekciu vyrábajúcu telefóny predala ešte v roku 2014 Microsoftu, aby sa mohla začať viac zameriavať na siete a priemyselnú digitalizáciu.
Nové logo spoločnosti podľa jej generálneho riaditeľa Pekka Lundmarka „zachytáva Nokiu takú, aká je dnes, s obnovenou energiou a odhodlaním ako priekopníka digitálnej transformácie“. „Naša nová značka signalizuje ambíciu využiť potenciál sietí a poháňať digitalizáciu v každom odvetví,“ priblížil Lundmark na Twitteri.
Nokia v minulosti kraľovala trhu s mobilnými telefónmi. Po nástupe smartfónov a revolúcii, ktorú predstavovalo uvedenie prvého iPhonu od značky Apple, však už nebola schopná novým telefónom konkurovať a jej popularita postupne klesala. Telefóny značky Nokia však aj naďalej predáva firma HMD Global.