Na konci októbra zlacneli v Číne vozidlá Tesla Model 3 a Model Y. Objednávky sa začali množiť takým tempom, že predajcovia nestíhajú a niektoré výhody museli zrušiť.
K elektromobilu od Tesly v Číne si zákazníci mohli doteraz objednať aj bezplatnú striebornú farbu karosérie. Po tom, ako zlacnenie o približne dve až štyri tisícky dolárov spôsobilo nákupný ošiaľ, firma túto výhodu zrušila.
Niektorí predajcovia v krajine údajne pracujú až do skorých ranných hodín, aby dokázali spracovať všetky objednávky. Príčina zníženia cien tkvie v tom, že šanghajská gigatováreň zlepšila technológiu, a tak dokázala zvýšiť objem produkcie. Po zrušení pandemických opatrení začala produkovať rekordné množstvo vozidiel Tesla.
Objednávok však nebolo dosť, preto sa automobilka potrebovala áut zbaviť. Už v septembri ponúkla aj ďalšie výhody ako zľavu vo výške približne 1 100 dolárov v prípade, že zákazník si zaobstará spolu s vozidlom aj poistenie. Okrem toho sa automobilka snaží vyjsť potenciálnemu kupujúcemu v ústrety aj tým, že okrem nablýskaných sídiel v nákupných centrách miest otvára salóny aj na predmestiach, kde spolu s predajom ľahšie poskytne aj servis.
Čína je mekkou elektromobility
Čínsky trh s elektromobilmi prosperuje najmä vďaka tomu, že tamojšia vláda považuje elektrické autá za prioritu a poskytuje rôzne zvýhodnenia, napríklad v oblasti výroby batérií a náhradných dielov. Veľkí čínski výrobcovia sú pre Teslu významnými konkurentmi. Automobilky ako BYD, Nio, XPeng a ďalšie menej známe firmy sa sústreďujú na výrobu čoraz lacnejších elektromobilov.
Veľmi im nezáleží na tom, či sa budú v niečom podobať na Teslu, hlavný cieľ je poraziť firmu Elona Muska nielen na domácom čínskom, ale aj na ďalších svetových trhoch. Niektorí výrobcovia sa už usídlili v USA a možno aj to je dôvod, prečo momentálne najbohatší človek sveta sľubuje rýchly príchod auta Tesla Model 2, ktorý by mal byť lacným elektromobilom prakticky pre každého.
Dopyt po elektromobiloch však najmä vinou koronakrízy klesol, globálne problémy v dodávateľskom reťazci pretrvávajú, a tak sa čínski výrobcovia snažia podobne ako Tesla zlacňovať a poskytovať rôzne zvýhodnenia, aby prilákali čo najviac kupujúcich.
Musk v lete vyhlásil, že Tesla má ceny na „trápnej úrovni“. Myslel tým trápne vysokú úroveň spôsobenú spomínanými problémami v dodávateľskom reťazci, ale aj vo výrobe a šialenou úrovňou celosvetovej inflácie. Vtedy takisto zdôraznil, že nejde o sľub, ale skôr o vyjadrenie nádeje, že bude môcť zlacnieť.