Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
TASR
23. septembra 2022 o 7:39
Čas čítania 1:16

Boeing zavádzal verejnosť po nehodách lietadla 737 MAX. Zaplatí pokutu 200 miliónov dolárov

Kategória:
News
Uložiť Uložené

Dve nehody si v rokoch 2018 a 2019 vyžiadali dovedna 346 obetí.

Výrobca lietadiel Boeing zaplatí pokutu vo výške 200 miliónov dolárov. Rozhodli tak americké kontrolné úrady (SEC). Dôvodom je zavádzanie investorov uisťovaním o bezpečnosti lietadiel 737 MAX po dvoch tragických nehodách, ktoré si vyžiadali dovedna 346 obetí.


Boeing už so stanovenou pokutou súhlasil. Milión dolárov za rovnaké obvinenie zaplatí aj vtedajší šéf firmy Dennis Muilenburg. Boeing lietadlá typu 737 MAX v súvislosti s nehodami vyradil z prevádzky od marca 2019 do novembra 2020.


K prvej tragédii došlo v októbri 2018 v Indonézii, keď sa lietadlo spoločnosti Lion Air zrútilo do mora a na palube zahynulo všetkých 189 cestujúcich. V marci 2019 sa krátko po štarte zrútilo lietadlo spoločnosti Ethiopian Airlines, pričom neprežil nikto zo 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov.

4. apríla 2023 o 11:00 Čas čítania 3:32 3 desivé a bizarné letecké udalosti so šťastným koncom. Pilot, ktorý vypadol cez okno, či krádež v plaveckých okuliaroch 3 desivé a bizarné letecké udalosti so šťastným koncom. Pilot, ktorý vypadol cez okno, či krádež v plaveckých okuliaroch

Vyšetrovanie havárií odhalilo, že ich hlavnou príčinou bol zle fungujúci systém stabilizácie letu MCAS, ktorý opakovane smeroval lietadlá prudko dole, takže posádka nad nimi nedokázala udržať kontrolu.


Mesiac po prvej tragédii vydal Boeing tlačovú správu, ktorá podľa rozhodnutia amerických úradov „selektívne zdôraznila určité skutočnosti“, keďže naznačovala, že haváriu spôsobila pilotova chyba a nedostatočná údržba lietadla. Správa potvrdzovala bezpečnosť lietadla a nevyjadrovala sa k problémom softvéru MCAS, ktoré však už vtedy Boeing poznal a snažil sa odstrániť. Boeing ubezpečoval verejnosť o bezpečnosti lietadiel aj po druhej havárii a obhajovali systém MCAS, hoci podľa amerických úradov vedeli, že zavádzajú.

„V čase krízy či tragédie je obzvlášť dôležité, aby spoločnosti a ich vedenia poskytovali trhom úplné, férové a pravdivé informácie... Spoločnosť Boeing a jej bývalý výkonný riaditeľ Dennis Muilenburg v tejto najzakladanejšej povinnosti zlyhali. Investorov uviedli do omylu tým, že im poskytli uistenia o bezpečnosti lietadiel 737 MAX napriek tomu, že vedeli o závažných bezpečnostných obavách,“ uviedol v štvrtkovom vyhlásení predseda úradu SEC Gary Gensler.

Domov
Zdieľať
Diskusia