Vskutku prekvapivé je, že Ioniq 6 neprichádza s väčšou batériou, než má starší Ioniq 5, efektívnosť však má byť značne lepšia.
V závere júna nám automobilka Hyundai odhalila nového člena rodiny elektromobilov Ioniq. Avizovaný model nesie označenie Ioniq 6 a rovnako ako pri menšom Ioniqu 5, aj tu sme svedkami akéhosi retro dizajnu a parametrickej pixelovej grafiky svetiel. Ešte viac však novinka zaujme mimoriadne aerodynamicky tvarovanou karosériou – vďaka uhladeným tvarom, virtuálnym spätným zrkadlám, zapusteným kľučkám či aerodynamickým diskom sa pýši úžasným koeficientom odporu vzduchu, ktorý má hodnotu len 0,21.
Po odhalení dizajnu nám aktuálne automobilka servíruje aj kompletnú nádielku technických parametrov. Ioniq 6 využíva platformu E-GMP, takže opäť sme svedkami obrovského rázvoru, ktorý má až 2 950 mm. Samotné rozmery karosérie sú pritom 4 855 × 1 880 × 1 495 milimetrov. Na výber bude 12 lakov karosérie vrátane matného či perleťového, zatiaľ čo disky kolies majú 18" až 20".
Vskutku prekvapivé je, že Ioniq 6 neprichádza s väčšou batériou, než má starší Ioniq 5, na výber budú totiž dve identické kapacity – 53 a 77,4 kWh. Následne bude možné voliť pohon výhradne zadných kolies alebo pohon oboch náprav. Vzhľadom na príslušnú konfiguráciu možno očakávať nasledovné výkonnostné stupne:
- 125 kW/170 koní, 53 kWh batéria a zadný pohon
- 168 kW/229 koní, 77,4 kW batéria a zadný pohon
- 239 kW/325 koní, 77,4 kW batéria a pohon oboch náprav
Najsilnejšia verzia zaujme schopnosťou akcelerovať na rýchlosť 100 km/h len za 5,1 sekundy, o čo sa postará krútiaci moment až 605 Nm. Verzia s veľkou batériou a len jednou poháňanou nápravou by pre zmenu mala dosiahnuť najväčší dojazd – pri 18" diskoch uvádza Hyundai v rámci metodiky WLTP dojazd viac ako 610 kilometrov. Svoje prednosti má však aj najslabšie vyhotovenie s 53 kW batériou a so zadným pohonom, ktoré by pri použití 18" diskov za ideálnych podmienok malo dosahovať spotrebu len 14 kW/100 km, čím sa zaradí medzi najefektívnejšie elektromobily na trhu.
Podľa vzoru menšieho súrodenca aj Ioniq 6 stavia na 800 V napäťový systém, ktorý má okrem iného zaručiť aj schopnosť nabíjať akumulátor pri ideálnych podmienkach výkonom až 350 kW. Z 10 na 80 % bude možné dobiť akumulátor len za 18 minút. Navyše ani tu nechýba funkcia V2L (Vehicle-to-Load), ktorá umožňuje z batérie vozidla nabíjať iné zariadenie prostredníctvom adaptéra.