Pohon 4×4, motor 2.0 TSI a unikátna technológia v na mieru vyvinutom kokpite.
Stalo sa už tradíciou, že študenti v rámci Stredného odborného učilišťa strojárenského Škoda Auto v Mladej Boleslavi sa každoročne podieľajú na výrobe reálneho vozidla. Samozrejme, nejde o sériový model, ale „len“ o akýsi špeciálny výtvor, ktorým ilustrujú svoje fantázie a zároveň zisťujú, čo so sebou prináša návrh a výroba automobilu. Výnimkou nie je ani tento rok, preto práve spoznávame ďalší školský projekt, ktorý tentoraz nesie názov Afriq.
Ako je zrejmé na prvý pohľad, ako základ poslúžil malý crossover Kamiq, ktorý študenti pretvorili v zmysle rely špeciálov, čím sa snažia odkázať na bohatú históriu v tomto type motoršportu. Hoci samotný tvar karosérie sa v tomto prípade zásadne nemenil, zmien je viac než dosť – blatníky boli vytiahnuté, nové sú oba nárazníky, zatiaľ čo zadný pár dverí bol zavarený. Celok stojí na pretekárskych 15" diskoch OZ Racing, no a zásadnou úpravou prešli podvozkové komponenty – zásadne sa zvýšila nielen svetlá výška, ale pribudlo odolnejšie zavesenie kolies a zároveň sa zapracovalo na zástavbe pohonu 4×4, ktorý Kamiq inak nemá.
Na prednej kapote pribudla rampa s prídavnými LED svetlami, na streche zas otvor na prívod vzduchu, no a vzadu nechýba rozmerný spojler. Unikátom je napokon v interiéri zabudované zariadenie, ktoré zo vzduchu získava pitnú vodu – z nasávaného vzduchu z okolia totiž vyfiltruje nečistoty a následne špeciálnym procesom výmeny tepla a chladenia dochádza ku kondenzácii na vodu, ktorá sa následne filtruje. Uskladnená je v nádrži, na ktorú pôsobí UV žiarenie, čím dochádza k ničeniu baktérií. Posádka má teda neustále poruke čerstvú vodu.
Všetky komponenty sú na mieru nainštalované za prednými škrupinovými sedadlami posádky v rámci ochranného rámu, pričom ako uvádza automobilka, vzhľadom na vonkajšie podmienky je možné za deň vyrobiť až 20 litrov pitnej vody. Samotná palubná doska aj pretekárske sedadlá so 6-bodovými pásmi pochádzajú zo špeciálu Fabia Rally2 evo.
Spomínaný pohon všetkých štyroch kolies 4×4 aj samotný motor pochádzajú z modelu Octavia. Pod kapotou je tak agregát 2.0 TSI, ktorý disponuje výkonom 140 kW/190 koní a krútiacim momentom 320 Nm. O prenos sily na obe nápravy sa stará 7-stupňová automatická prevodovka. So sériovým modelom Kamiq má teda Afriq spoločný azda len skelet karosérie a samotný exteriérový dizajn, inak ide o technicky zásadne odlišný počin. Samozrejme, aj tentoraz je vo veci len študentský projekt, sériová výroba v pláne nie je.