Všetky reklamné príspevky budú musieť byť predstavené a schválené s 10-dňovým predstihom.
Španielsko sa rozhodlo obmedziť slobodu influencerov v propagácii kryptomien. Od februára 2022 budú musieť podľa The Verge všetci španielski inflenceri s viac ako 100 000 sledovateľmi, ako aj zadávatelia reklám informovať o kampaniach na kryptomeny s 10-dňovým predstihom. Rozhodnutie španielskej národnej bezpečnostnej a obchodnej komisie (CNMV) sa dotkne len platených reklamných príspevkov.
Zadávatelia marketingového obsahu nebudú musieť štátnej komisii iba oznámiť obsah a formu reklamných kampaní, ale v nich aj priamo informovať o rizikách plynúcich z obchodovania s kryptomenami.
The Verge predpokladá, že cieľom kroku je predovšetkým osveta verejnosti, ktorá si často nie je vedomá nebezpečenstva investícií do kryptomien. Bezpečnostná a obchodná komisia sa skeptickým postojom ku kryptomenám netají. Ešte minulý november upozornila španielskeho futbalistu Andrésa Iniestu, ktorý vo svojom tweete promoval kryptomenovú burzu Binancet. Na jeho tweet z oficiálneho účtu odpovedala, že kryptomeny sú neregulované produkty, s ktorými sa spájajú významné riziká.
Estoy aprendiendo cómo empezar con las criptomonedas con @BinanceES #BinanceForAll
— Andrés Iniesta (@andresiniesta8) November 24, 2021
I’m learning how to get started with crypto with @binance #BinanceForAll pic.twitter.com/3Km58KrnPG
Na prísľube lukratívneho zhodnotenia vstupnej investície už postavilo svoje marketingové kampane niekoľko podvodných kryptomien. V novembri 2021 prišli investori o vyše 3 milióny dolárov potom, čo investovali do meny squid coin predtým, ako jej hodnota padla v priebehu minút na nulu. Podobný osud stretol aj kryptomenu ethereum max, ktorú pred krachom do cenového maxima vyniesli posty Kim Kardashian či Floyda Mayweathera.