Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. januára 2022 o 6:48
Čas čítania 0:55
Eduard Starkbauer

Influenceri, ktorí propagujú kryptomeny, budú v Španielsku pod väčšou kontrolou. K príspevku musia vždy uviesť aj varovanie

Influenceri, ktorí propagujú kryptomeny, budú v Španielsku pod väčšou kontrolou. K príspevku musia vždy uviesť aj varovanie
Zdroj: Unsplash/ Florian Wehde, Unsplash/Kanchanara/volně k užití
NEWS KRYPTOMENY
Uložiť Uložené

Všetky reklamné príspevky budú musieť byť predstavené a schválené s 10-dňovým predstihom.

Španielsko sa rozhodlo obmedziť slobodu influencerov v propagácii kryptomien. Od februára 2022 budú musieť podľa The Verge všetci španielski inflenceri s viac ako 100 000 sledovateľmi, ako aj zadávatelia reklám informovať o kampaniach na kryptomeny s 10-dňovým predstihom. Rozhodnutie španielskej národnej bezpečnostnej a obchodnej komisie (CNMV) sa dotkne len platených reklamných príspevkov.

Zadávatelia marketingového obsahu nebudú musieť štátnej komisii iba oznámiť obsah a formu reklamných kampaní, ale v nich aj priamo informovať o rizikách plynúcich z obchodovania s kryptomenami.

Kryptomeny, ilustračné foto.
Kryptomeny, ilustračné foto. Zdroj: Getty Images/Chesnot

The Verge predpokladá, že cieľom kroku je predovšetkým osveta verejnosti, ktorá si často nie je vedomá nebezpečenstva investícií do kryptomien. Bezpečnostná a obchodná komisia sa skeptickým postojom ku kryptomenám netají. Ešte minulý november upozornila španielskeho futbalistu Andrésa Iniestu, ktorý vo svojom tweete promoval kryptomenovú burzu Binancet. Na jeho tweet z oficiálneho účtu odpovedala, že kryptomeny sú neregulované produkty, s ktorými sa spájajú významné riziká.


Na prísľube lukratívneho zhodnotenia vstupnej investície už postavilo svoje marketingové kampane niekoľko podvodných kryptomien. V novembri 2021 prišli investori o vyše 3 milióny dolárov potom, čo investovali do meny squid coin predtým, ako jej hodnota padla v priebehu minút na nulu. Podobný osud stretol aj kryptomenu ethereum max, ktorú pred krachom do cenového maxima vyniesli posty Kim Kardashian či Floyda Mayweathera.

Domov
Zdieľať
Diskusia