Rodina elektrických modelov Ioniq sa čoskoro rozrastie o ďalšieho člena.
Zatiaľ čo Kia si pre autosalón v Los Angeles pripravila koncept EV6, koncernový súrodenec Hyundai na veľtrhu vystavuje svoju predstavu budúceho veľkého SUV, ktoré má de facto rovnakú techniku.
Štúdiu označuje automobilka prostým názvom Seven. Nie je pritom tajomstvom, že v sériovej podobe príde na trh ako Ioniq 7, čím sa nový elektrický modelový rad rozrastie o ďalšieho člena. Kedy sa tak presne stane, Hyundai zatiaľ oficiálne neohlásil, ale práve Seven má poslúžiť najmä ako vizuálna predloha budúceho elektromobilu.
Rovnako ako EV9, aj Seven využíva modulárnu platformu E-GMP určenú pre elektromobily, v tomto prípade je však samotný rázvor až na úrovni 3 200 milimetrov. Samozrejme, akumulátor je umiestnený v podlahe, no v tomto momente ešte nie je zrejmé, s akou kapacitou pracuje.
Hyundai uvádza len to, že predpokladaný dojazd bude na úrovni 483 kilometrov a palubná nabíjačka zvládne až 350 kW nabíjanie. Vďaka nemu tak postačí 20 minút na nabitie 80 % kapacity batérie.
Poznávacím znakom elektromobilu sú podľa vzoru Ioniqu 5 svetlomety s parametrickými pixelmi, ktoré pripomínajú sieť. Samotná karoséria pôsobí veľmi uhladeným, čistým a minimalistickým dojmom s nezameniteľným svetelným podpisom na oboch koncoch.
Zaujímavosťou je skutočnosť, že disky disponujú aktívnymi klapkami, ktoré upravujú nielen mieru prúdenia vzduchu k brzdám, ale zároveň sa snažia znižovať aerodynamický odpor vzduchu v závislosti od situácie.
Vo futuristicky ladenom kokpite vyrobenom z výhradne recyklovaných materiálov by si volant hľadal márne – namiesto neho je priamo v sedadle vodiča integrovaný akýsi joystick na riadenie, ktorý sa vie zasunúť do opierky. Vnútrajšok stavil na otočné kreslá a špecialitkou je doslova gauč v zadnej časti interiéru.
Hyundai sa touto cestou snaží v kokpite navodiť čo najpríjemnejšiu atmosféru a zároveň poukazuje na to, že vďaka automatizovaným asistentom nebude musieť vodič v budúcnosti sledovať cestu, ale užívať si ju so spolucestujúcimi.
Čerešničkou na torte je nielen obrovská panoramatická strecha, v ktorej je integrovaný displej premietajúci rôzne obsahy či farebné témy, ale aj špeciálna ventilácia so schopnosťou rozdeliť prúdiaci vzduch medzi predných a zadných cestujúcich. Hyundai tak očividne reaguje na aktuálnu pandemickú situáciu a snaží sa zamedziť šíreniu nebezpečnej nákazy aj takýmto štýlom.