Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
6. apríla 2021, 18:44
Čas čítania 1:19
Martin Mičuda

Nová Toyota GR 86 chce opäť zaručiť nefalšovanú športovú jazdu za prijateľnú cenu. Aj v Európe

Nová Toyota GR 86 chce opäť zaručiť nefalšovanú športovú jazdu za prijateľnú cenu. Aj v Európe
Zdroj: Toyota
TECH TOYOTA
Uložiť Uložené

Rýdzo šoférsky automobil, ktorý vznikol v spolupráci značiek Toyota a Subaru, sa dočkal novej generácie.

Zatiaľ čo Subaru vyrukovalo s novým BRZ už minulý rok, jeho jednovaječné dvojča od Toyoty sa na svet dostalo až v uplynulých hodinách. Japonci totiž predstavili 2. generáciu GT 86-ky, ktorá sa po novom už volá GR 86. Novinka tak lepšie zapadá do portfólia modelov odkazujúcich na Gazoo Racing, čiže športovú divíziu značky. Na rozdiel od modelu GR Supra, GR 86 absolútne neskrýva to, že ide o spoločný projekt s inou značkou.


Projekt „Toyobaru“ však vnímame veľmi pozitívne, obzvlášť v časoch, ktoré športovým, teda skôr okrajovým modelom príliš neprajú. Za takmer 10 rokov pôsobenia predošlej generácie sa predalo vyše 200-tisíc kusov, preto nefalšovaný športiak dostal zelenú aj v podobe novej generácie.

Ba čo viac, Toyota na rozdiel od Subaru plánuje s novým GR 86 prísť aj na európsky trh, zatiaľ čo BRZ sa k nám (zatiaľ?) nechystá. Pochopiteľne, dôvodom sú emisné normy, no a Toyota si s plejádou hybridných áut predsa len môže dovoliť vyskakovať s počinmi tohto druhu o niečo viac. 

Toyota, GR 86,
Zdroj: Toyota


Na pohľad sú súrodenecké modely takmer identické, rozdiel je de facto len v prednom nárazníku. Tvar predných i zadných svetiel je rovnaký, akurát ich grafika je v GR 86-ke decentne pozmenená. Oba modely Toyobaru sú preto po novom ešte príbuznejšie a platí to aj z technickej stránky. 

Odporúčané
Športiak Subaru BRZ prichádza v 2. generácii. Do Európy sa pravdepodobne nedostane Športiak Subaru BRZ prichádza v 2. generácii. Do Európy sa pravdepodobne nedostane 20. novembra 2020, 8:41


Pod kapotou novinky je identický atmosférický 2,4-litrový štvorvalec s výkonom 173 kW/235 koní a krútiacim momentom 250 Nm. GR 86-ka dokáže medzigeneračne pokoriť stovku o približne sekundu rýchlejšie – 6,3 s. Samozrejme, poháňané sú výhradne zadné kolesá, na ktoré prenáša silu šesťstupňová manuálna prevodovka. Za príplatok však bude možné zvoliť aj šesťstupňový automat. 


Nemenej dôležitou informáciou je samotná hmotnosť, ktorá je na úrovni len 1 270 kilogramov. Do veľkej miery za to môže početne zastúpený hliník na karosérii. Nová Toyota GR 86 má na domáci japonský trh vstúpiť na jeseň tohto roku, krátko nato by sa mala ukázať aj v našich končinách. Do akej miery bude európska špecifikácia odlišná, zatiaľ nevieme. Už teraz je však jasné, že opäť pôjde o cenovo veľmi prijateľný športiak. Predchodca sa totiž na našom trhu predával za niečo málo viac ako 30-tisíc eur.

Toyota, GR 86,Toyota, GR 86,Toyota, GR 86,Toyota, GR 86,
Zobraziť galériu
(5)
Domov
Zdieľať
Diskusia