Špeciálna edícia dostala porciu výkonu navyše, veľké krídlo a špecifický zelený lak.
Už tento víkend opäť odštartuje kolotoč menom formula 1, no a pri tejto príležitosti sme v uplynulých týždňoch spoznali kompletné štartovné pole vynovených monopostov. Veľká pozornosť sa upriamuje na stajňu doterajšieho tímu Racing Point, pretože od sezóny 2021 bude pretekať už ako značka Aston Martin. Práve do nej totiž miliardár a majiteľ neprehliadnuteľného ružového tímu Lawrence Stroll investoval a priložil ruku k slávnemu návratu.
Aston Martin sa teda po odchode v roku 1960 opäť vracia do hry ako vlastná stajňa (posledné roky pôsobil len ako sponzor), čím zároveň dochádza k ďalšej veľkej zmene. Od roku 1996 totiž tradičný safety car kráľovnej motošportu zastrešovali výhradne modely značky Mercedes-Benz. Od nadchádzajúcej sezóny však dôjde k striedaniu práve s modelmi Aston Martin. Pripomeňme však, že v britskej značke má dlhé roky podiel práve Daimler AG, preto sme posledné roky svedkami nemeckej techniky pod povrchom modelov z Gaydonu.
Dôkazom toho je aj nový safety car Aston Martin Vantage V8, ktorý má pod kapotou práve 4-litrový osemvalec, aký používa AMG GT, s ktorým sa bude Vantege počas sezóny striedať. Tzv. medical car, teda vozidlo určené pre lekárov, zastúpi model DBX, ktorý sa bude striedať s kombíkom AMG C 63 S.
Návrat do F1 britský výrobca najnovšie pripomína aj špeciálnym vyhotovením sériového modelu Vantage, ktorý predstavil v edícii F1. Tá predstavuje de facto sériovú repliku safety caru, ktorá má poslúžiť ako jeho verná kópia, určená však je na bežné cesty. Na nemeckom trhu bola jej štartovacia cena vyčíslená na 162-tisíc eur. V ponuke je pritom nielen kupé, ale aj otvorený derivát s dodatkom Rodster.
Špeciálny Vantage Edition F1 disponuje spomínaným 4-litrovým V8, v tomto prípade však výkon podskočil až na úroveň 394 kW/535 koní (+ 25 k) a 685 Nm. Sila putuje výhradne na zadné kolesá prostredníctvom upravenej 8-stupňovej prevodovky.
Po technickej stránke došlo k úpravám podvozka, ktorý je tuhší a má zaručiť lepšiu odozvu a správanie na okruhoch. Vylepšený Vantage zároveň dostal až 21" kolesá, čím ide o vôbec najväčšie obutie, aké sa kedy na tento modelový rad dostalo.
Samozrejme, veľké zmeny so sebou priniesla aerodynamická optimalizácia. Nový je teda predný splitter, zadné krídlo a „zakrytovaný“ podvozok. Poznávacím znakom novej edície je špecificky zelený lak (napokon, nie je to úplne ikonický odtieň British Racing Green) a kontrastné čierne prvky. V interiéri pribudla sivá Alcantara a limetkové detaily, ktoré idú ruka v ruke s lakovaním originálneho safety caru.