Okrem reštartu telefónu je tu ešte niekoľko možností.
Hoci je Face ID veľmi populárna a spoľahlivá funkcia, tak ako všetky zložité mechanizmy a software-y, aj tu sa môžu občas vyskytnúť rôzne problémy. Platí pritom, že zariadenie nemusí byť vôbec poškodené – ak si narazil na problém, že Face ID nefunguje, nemusíš hneď panikáriť. Existuje totiž dosť vysoká šanca, že jeho opravu dokážeš vykonať aj svojpomocne. Tu je zopár tipov.
Skontroluj nastavenia
Možným dôvodom nefunkčného Face ID môže byť jednoducho iba jeho nepovolenie v nastaveniach. To napravíš prostredníctvom týchto krokov:
- Nastavenia
- Face ID a kód
Ak nie je možnosť odomykať zariadenie pomocou Face ID zapnutá, jednoducho ju povoľ. Ak je, skús ju vypnúť a následne opäť zapnúť.
Vyskúšaj obyčajný reštart
Rôzne chyby softvéru alebo aj niektoré aplikácie môžu spôsobiť, že Face ID prestane fungovať tak, ako by malo. Jednoduchým reštartom umožníš zariadeniu, aby sa takpovediac „spamätalo“ a odstránilo tieto drobné chyby či prekážky. iPhone reštartuje nasledovne:
- Stlač a podrž uzamykacie tlačidlo na jednej strane a ľubovoľné tlačidlo hlasitosti na druhej strane. Po pár sekundách uvidíš na obrazovke možnosť zariadenie pomocou jednoduchého potiahnutia vypnúť. Učiň tak a zariadenie sa vypne.
- Po približne 30 sekundách iPhone znovu zapni. Na to stačí stlačiť bočné/uzamykanie tlačidlo a pár sekúnd ho podržať, kým sa na obrazovke nezobrazí logo výrobcu.
Aktualizuj operačný systém
Každá nová verzia operačného systému iOS opravuje množstvo chýb predošlých verzií, no zároveň ich niekoľko vždy aj obsahuje. Pre kontrolu aktuálnosti systému alebo jeho prípadné aktualizovanie postupuj nasledovne:
- Nastavenia
- Všeobecné
- Aktualizácia softvéru
- Ak je dostupná aktualizácia, stiahni ju a nainštaluj
Aktualizácia systému dokáže vyriešiť naozaj rôzne problémy, na ktoré pri používaní zariadenia narazíš. Pred každou veľkou aktualizáciou však odporúčame vykonať zálohu všetkých dát, aby si mal istotu, že nestratíš žiaden drahocenný obsah.
Resetuj Face ID
Reset, čiže opätovné nastavenie tejto funkcie je ďalším riešením, ktoré môže pomôcť opraviť nefunkčné Face ID.
- Nastavenia
- Face ID a kód
- Resetovať Face ID
Po resetovaní môžeš Face ID opäť nastaviť, po čom odporúčame vykonať ešte reštart zariadenia a až následne vyskúšať, či Face ID funguje. Pri používaní Face ID je zároveň nutné dbať na určité pravidlá:
- Zariadenie musí byť približne vo vzdialenosti dĺžky paže od tváre
- Tvár musí byť plne viditeľná, bez akéhokoľvek prekrytia
- Odporúčame nemať nasadené slnečné okuliare, pokiaľ používaš Face ID
Reset nastavení alebo celého zariadenia
Ak nepomohlo žiadne z doposiaľ spomínaných riešení, zostávajú ešte dve, avšak výrazne extrémnejšie riešenia. Prvým je resetovanie všetkých nastavení. To zaručí, že v zariadení neostane žiadna chybná konfigurácia nastavení, ktorá mohla mať za následok nefunkčné Face ID. Postup je nasledovný:
- Klikni na Nastavenia
- Všeobecné
- Resetovanie
- Resetovať všetky nastavenia
- Ďalej postupuj podľa inštrukcií na obrazovke.
Po vykonaní resetu všetkých nastavení sa zariadenie reštartuje. Následne bude nutné Face ID opätovne povoliť a nastaviť. Ak však ani tento krok nepomôže, môže pomôcť ešte vymazanie celého zariadenia. Predtým než tak učiníš určite odporúčame zariadenie zálohovať do iCloudu alebo prostredníctvom iTunes. Keď tak urobíš, stačí postupovať podľa týchto inštrukcií:
- Nastavenia
- Všeobecné
- Resetovanie
- Vymazať celý obsah a nastavenia
Posledná možnosť – zariadenie s nefunkčným Face ID zver odborníkom
Množstvo opráv a chýb dokáže vykonať len skúsený technik s profesionálnym príslušenstvom. Ak Face ID nefunguje a vyskúšal si už všetko z vyššie uvedených možných riešení, vyhľadaj spoľahlivý servis, ako je napríklad FixServis.sk. Získaš tak istotu, že príčina nefunkčného Face ID bude odhalená, napravená a tvoje zariadenie tak bude opäť 100 % funkčné.