Tentokrát sa však sériová výroba už neplánuje.
Ak si niekedy na ceste uvidel Volkswagen, ktorého jednotlivé časti karosérie farebne navzájom neladili, vedz, že nemuselo ísť len o následok predošlej havárie. V dobe, keď nemecký výrobca uverejnil 3. generáciu obľúbeného modelu Polo, sa rozhodol svojským štýlom upriamiť pozornosť na jeho modularitu. Volkswagen totiž na identifikáciu kľúčových oblastí a ich ľahšiu špecifikáciu začal používať jedinečnú farbu.
Modrá farba označovala motor a podvozok, žltá výbavu, červená možnosti voliteľných prvkov a zelená príslušný odtieň karosérie. Aby automobilka túto prednosť ukázala svetu, vyrobila 20 kusov pestrofarebných exemplárov, ktoré postavila pred svoje vybrané predajne. Stalo sa to, čo asi nik nečakal. Zákazníkov nové Polo nielen že naozaj zaujalo, ale oni ho chceli mať v tejto konfigurácii doma. V roku 1995 tak Volkswagen prišiel na trh s 1000-kou Polo Harlekin.
Samotný výrobný proces bol pritom vskutku zvláštny. Asi ti je jasné, že sériovo vyrábať automobil, ktorý má každú časť karosérie v inom odtieni je logisticky náročné a nákladné. Volkswagen sa ale vynašiel a začal limitované modely vyrábať v 4 farebných vyhotoveniach, ktorým následne zamestnanci fabriky navzájom ručne vymenili jednotlivé časti karosérie. Na svete tak bol Halekin, ktorý kombinoval odtiene Pistachio Green, Ginster Yellow, Tornado Red a Chagall Blue.