Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 19. 1. 2021 meniny má Drahomíra, Mário

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
27. august 2020, 12:39
Čas čítania: 1:50

Porsche hlási návrat k tradíciám. Predstavilo najrýchlejší luxusný automobil na svete

Luxusná a zároveň športová limuzína od Porsche prešla modernizáciou.

Martin Mičuda
27. august 2020, 12:39
Čas čítania: 1:50
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Porsche hlási návrat k tradíciám. Predstavilo najrýchlejší luxusný automobil na svete
Zdroj: porsche.com

Panamera 2. generácie je na trhu už od roku 2016, čo v automobilovom svete znamená, že je najvyšší čas na modernizáciu v rámci polovice životného cyklu.

 

Po vzhľadovej stránke sú zmeny len v detailoch – Panamera sa odteraz bude už štandardne pýšiť optickým paketom Sport Design, ktorý dodáva agresívnejšie tvarovaný predný nárazník s dvojicou horizontálnych LED pásov.

 

Decentnou korektúrou prešla aj grafika hlavných LED svetiel, no a inak tomu nie je ani v prípade koncových svietiacich jednotiek. Do ponuky začlenili nové laky karosérie aj dizajny diskov kolies. Facelift sa týka klasického vyhotovenia, verzie Executive s predĺženým rázvorom aj štýlového kombi Sport Turismo.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1614 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

 

Porsche hlási návrt k tradíciám. Najvýkonnejšia Panamera už nie je plug-in hybrid, má však až 630 koní
Zdroj: newsroom.porsche.com

V interiéri zmeny na prvý pohľad nie je badať. Základný koncept palubovky a rozloženie jednotlivých prvkov sa absolútne nemení, jemnú modernizáciu môžeš evidovať len v prípade budíkov, ktoré dostali o čosi modernejšie spracovanie v štýle najnovších modelov značky. To najpodstatnejšie sa však v rámci modernizácie udialo pod povrchom. V ponuke sa totiž objavujú nové verzie

 

 

Prvou je plug-in hybrid Panamera 4S E-Hybrid, ktorá nahrádza doterajší variant Panamera 4 E-Hybrid. Pod kapotou sa nachádza 2,9-litrová benzínová V6-ka biturbo s výkonom 324 kW / 440 koní, ktorej sekunduje v 8-stupňovom automate integrovaný elektromotor s výkonom 100 kW / 136 koní. Kombinovaný výkon sústavy je na úrovni 412 kW / 560 koní a 750 Nm.

 

Batérie umiestnené v podlahe majú po novom až 17,9 kWh, čo postačí na 54 čisto elektrických kilometrov. Akceleráciu na stovku pritom hybridné 4S-ko dá za veľmi slušných 3,7 sekundy.

 

Porsche hlási návrt k tradíciám. Najvýkonnejšia Panamera už nie je plug-in hybrid, má však až 630 koní
Zdroj: newsroom.porsche.com

Druhou, ešte zaujímavejšou novinkou je nový vrcholný variant Panamera Turbo S. V tomto prípade sme svedkami prekvapivého kroku späť a akéhosi návratu k tradíciám – v čase predstavenia 2. generácie totiž najvýkonnejšiu Panameru zastupoval plug-in hybrid Turbo S E-Hybrid s výkonom až 680 koní. Ako sa ale časom ukázalo, vysoký výkon zatienila váha atakujúca 2,9 tony.

 

Zdá sa teda, že po facelifte sa Porsche, paradoxne, vracia do starých koľají – vrchol v ponuke sa už spolieha len na konvenčnú techniku, teda 4-litrovú V8-čku s výkonom až 462 kW / 630 koní a 820 Nm. To je o 80 koní a 50 Nm viac než v prípade verzie Panamera Turbo.

 

Vo výsledku sme tak svedkami značne lepších rýchlostných parametrov, a to aj napriek nižšiemu výkonu v porovnaní s niekdajším plug-in hybridom. Akcelerácia na 100-ku trvá len 3,1 sekundy (niekdajšie Turbo S E-Hybrid za 3,4 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je až 315 km/h. To, že to Porsche s vrcholnými variantmi Turbo a Turbo S myslí vážne potvrdzuje aj spomínaný rekord na Severnej slučke, vďaka čomu ide o najrýchlejší luxusný automobil na svete.

 

Samozrejme, v ponuke nechýba ani osemvalcový variant Panamera GTS s výkonom 353 kW / 480 koní (o 15 kW viac ako doteraz), či základná Panamera a Panamera 4 s 2,9-litrovou V6-kou a výkonom 243 kW / 330 koní. 

 

Všetky motorizácie majú štandardne výraznejší zvuk, automobilka zároveň informuje aj rozsiahlejších vylepšeniach na podvozku – aktívny podvozok má zabezpečiť citeľne vyšší komfort a väčšiu univerzálnosť Panamery, zatiaľ čo aktívne stabilizátory väčšiu stabilitu a istejšie jazdné vlastnosti. 

 

Zobraziť galériu 10
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: porsche.comFoto: porsche.comNáhľadový obrázok: porsche.com Tagy: porsche, facelift, panamera, turbo S
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.