Pre koronavírus musela Markíza zrušiť natáčanie takmer všetkých svojich väčších produktov. Na uvoľnenie opatrení čakajú Oteckovia, Horná-dolná aj Susedia.
Silvia Majeská je programovou riaditeľkou skupiny Markíza. Zodpovedá za tvorbu programovej stratégie pre Markízu, Doma, Dajto aj Markíza International. Zároveň zastrešuje akvizície a dabing zahraničných programov.
V Markíze pôsobí od roku 2007. Najskôr bola manažérkou akvizícií, v roku 2009 sa posunula do topmanažmentu už ako programová riaditeľka novovzniknutej stanice TV Doma. V roku 2011 sa jej právomoci rozšírili na všetky programy skupiny Markíza na Slovensku, vrátane Markízy. Počas rokov 2017 až 2019 bola na materskej dovolenke.
- Aké všetky seriály musela Markíza prestať točiť počas koronakrízy
- Ako sa bude v obmedzených podmienkach točiť SuperStar
- Či bude ďalšia séria Farmy
- Čo ponúka Markíza pre mladých
Aj v USA aktuálne prebieha ďalšia Superstar, teda American Idol. Tým, že Američania sú na tom ešte oveľa horšie a opatrenia sú veľmi striktné, produkcia sa rozhodla urobiť verziu finálových živých kôl z domu - máme k tomu všetky podklady a je to variant, ktorý sme zvažovali.
Ako ovplyvnila vysielanie TV Markíza pandémia koronavírusu?
Začali sme sa maximálne sústreďovať na prinášanie aktuálnych informácií aj mimo nášho klasického spravodajstva. Rozšírili sme vysielanie o mimoriadne relácie o koronavíruse, do ktorých sme pozývali rôznych expertov či politikov, teda tých najpovolanejších, ktorí vedeli divákom poskytnúť najaktuálnejšie a najrelevantnejšie informácie. Tieto mimoriadne relácie sme v úvode vysielali trikrát do týždňa.
Museli sme však stiahnuť z vysielania premiérové časti produktov, ktoré sa v marci rozbehli, s tým, že sme v programovej štruktúre ponechali aspoň premiérové časti SuperStar. Tú sme vyrobili v spolupráci s českou TV Nova a vysielame ju každú nedeľu. Zvyšné vysielanie sme postupne museli vyplniť najmä reprízami.
Ako sa darilo týmto extra spravodajským reláciám ku koronavírusu?
Mali prirodzene veľký úspech. Prvú reláciu, ktorú sme uviedli, sledovalo okolo 750-tisíc divákov. Tým, že sme reagovali hneď ako situácia začala eskalovať, diváci pochopili, že sme relevantný zdroj informácií.
Mimoriadnu reláciu ku koronavírusu máme zaradenú jedenkrát do týždňa a to v utorkovom prime-time. Zároveň sa aktuálnym témam vrátane koronavírusu venujeme aj v rámci relácie Na telo.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Prečo je tohtoročná SuperStar tak úspešná
- Či Markíza plánuje vysielať koronavírusové spravodajské špeciály aj naďalej
- Čo robia „stereotypní“ Susedia v roku 2020 ešte na obrazovkách
- Aké veľké šou sú teraz úspešné
- Či sa Markíza neobáva konkurencie streamovacích služieb