Novinka vychádza z nedávno predstaveného modelu Yaris.
SUV a crossovery sú naďalej obrovským trendom. Stále totiž platí pravidlo, že keď je dopyt, je aj ponuka. Aj preto sme za ostatné roky svedkami toho, že so zdvihnutými a oplastovanými hatchbackmi či kombíkmi sa doslova roztrhlo vrece. Výnimkou nie je ani Toyota, ktorá práve odhalila svoj ďalší crossover s názvom Yaris Cross.
Toyota mala malý crossover v pláne už dlho, pričom samotná automobilka ho chcela oficiálne prvýkrát ukázať na zrušenom marcovom autosalóne v Ženeve. Predstavili ho však až teraz.
Ako naznačuje samotný názov, novinka stojí na základoch najnovšej generácie malého modelu Yaris, pričom sa v rámci hierarchie značky zaradí pod veľmi obľúbený model C-HR.
Aj Yaris Cross zaujme jedinečným dizajnom, ktorý sa líši nielen od ostatných SUV-čiek značky, ale aj od modelu Yaris, z ktorého vychádza. V tomto prípade teda nejde len o opticky vylepšený dobre známy malý automobil, ale crossover s vlastným dizajnom a zdieľanou platformou. Novinka meria 4 180 milimetrov do dĺžky, zatiaľ čo rázvor má 2 450 mm. V porovnaní s Yarisom je tak vyhotovenie s dodatkom Cross o 240 milimetrov dlhšie, 20 širšie a 90 vyššie.
Yaris Cross môže stáť až na 18" diskoch, vďaka zvýrazneným blatníkom však budú kolesá opticky väčšie a dodajú autu štýlovejší vzhľad. Interiér, respektíve palubná doska sa už viac podobá na tú v nom Yarise. Prínosom bude nielen vzpriamenejší posed, ale aj väčšia praktickosť a využiteľnosť. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40 a batožinový priestor ponúkne lepšiu organizáciu a zabezpečenie prevážaných predmetov.
Po technickej stránke zatiaľ nepoznáme všetky podobnosti, je ale zrejmé, že Yaris Cross stojí na platforme TNGA, pretopôjde o osvedčenú techniku. Jej základom je hybridný systém – jednou z možností bude 1,5-litrový benzínový trojvalec, ktorému sekunduje elektromotor. Kombinovaný výkon sústavy je na úrovni 85 kW / 116 koní. Zvyšné motorické varianty nám Toyota predstaví čoskoro.
Už teraz ale vieme, že skôr či neskôr príde aj pohon všetkých štyroch kolies. Ten v tomto segmente bežný nie je. Použijú pravdepodobne elektrický systém pohonu všetkých štyroch kolies AWD-i. V momente, keď predná náprava stratí trakciu, pripojí sa zadná.
Výhodou hybridnej sústavy bude úspora paliva, a teda nižšie emisie – verzia s výhradne predným pohonom má produkovať menej ako 90 gramov CO2 na kilometer a verzia s pohonom oboch náprav približne 100 g CO2/km.