Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
24. januára 2020 o 10:51
Čas čítania 1:20
Martin Mičuda

Ultraluxusný Mulsanne a slávna 6,75-litrová V8-čka končia. Bentley sa s nimi lúči špeciálnou edíciou

Ultraluxusný Mulsanne a slávna 6,75-litrová V8-čka končia. Bentley sa s nimi lúči špeciálnou edíciou
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.bentleymedia.com/en/newsitem/1049-bentley-celebrates-iconic-mulsanne-and-legendary-engine-with-unique-final-675-edition" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bentleymedia.com</a>
TECH BENTLEY
Uložiť Uložené

Vlajková loď značky odchádza do dôchodku.

Možno by si ani nepovedal, ale vlajková loď Bentley je na trhu už od roku 2010. Dokonca, svet ju prvýkrát uvidel ešte v roku 2009. To je v automobilovom svete naozaj dlhý čas na to, aby sme sa stále bavili o jednej generácii bez väčších zmien. Dobre si to uvedomuje aj britská automobilka, ktorá najnovšie vyrukovala so správou, že model Mulsanne pošle do dôchodku.

To inými slovami znamená, že priamy nástupca nie je v pláne. Štafetu vlajkovej lode tak prevezme o čosi menší Flying Spur, ktorý sme spoznali len pred pár mesiacmi.

Spolu s veľkou ultra-luxusnou limuzínou salúčime aj s, azda ešte slávnejším, 6,75-litrovým osemvalcom.

das
Zdroj: www.bentleymedia.com

Je až neuveriteľné, že Bentley doteraz využívalo veľký osemvalec, ktorého história siaha až do roku 1959. Práve vtedy totiž prvýkrát daný agregát použili v modeli S2. Osemvalcová jednotka (označovaná ako rad L), s väčšími či menšími zmenami, figurovala v portfóliu automobilky prakticky dodnes. Ide tak o najdlhšie vyrábaný osemvalec svojho druhu na svete.

Odporúčané
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu 11. januára 2020 o 13:48

Nemožno sa preto čudovať, že finálna edícia odchádzajúceho modelu Mulsanne nesie označenie 6,75 Edition. Pri tejto príležitosti došlo k ďalším dodatočným úpravám, ktoré si vyžiadali výmenu približne 300 dielov. Obrovská V8-čka tak dokáže naďalej spĺňať stále prísnejšie emisné normy, navyše, medzičasom si agregát ešte prilepšil na sile – v roku 2010 dvakrát preplňovaný osemvalec ponúkal 377 kW / 512 koní, teraz disponuje výkonom až 395 kW / 537koní a 1 100 Nm.

das
Zdroj: www.bentleymedia.com

Mulsanne 6,75 Edition sa pýši aj špecifickým dizajnom – exteriér zdobia čierne detaily (maska, znak, ozdobné lišty i koncovky výfuku), zatiaľčo celok stojí na dvojfarebných 21" diskoch. V interiéri dominuje jemná koža, ktorá je na výber v štyroch odtieňoch – Imperial Blue, Beluga, Fireglow a Newmarket Tan. Kokpit zdobia ozdobné plakety edície, lesklé čierne a strieborné dekóry. Limitovanú sériu umocňuje diódové osvetlenie v spodnej časti dverí, ktoré po otvorení premieta na zem logo.

Špeciálna edícia, ktorá uzatvára ďalšiu významnú kapitolu značky Bentley a zároveň vzdáva hold ikonickému osemvalcu, ktorý v súčasnej podobe oslavuje 60. výročie, vznikne len v 30 kusoch. Výrobu modelu Mulsanne ukončia na jar roku 2020. Bentley dodáva, že do roku 2023 bude každý zo súčasných modelov značky ponúkať aj v hybridnej verzii. 

Domov
Zdieľať
Diskusia