Nováčik dostal od slávneho mena na frak.
Súboj medzi dvomi špičkovými elektromobilmi, Teslou Modelom S a Porsche Taycanom, si žil vlastným životom hlavne na internete, kde ho nafúkanými rečami živil najmä šéf Tesly Elon Musk.
Ten ešte v lete ohlásil, že Model S zajazdí na Nürburgringu rýchlejší čas než 7 minút a 42 sekúnd, ktorý drží Porsche.
Nakoniec však bolo z predstavenia americkej automobilky malé fiasko. Tesla síce v Zelenom pekle krúžila, no oficiálneho času sme sa nedočkali. Model S totiž jazdil s množstvom úprav, ktoré majú od sériovej podoby poriadne ďaleko. Musk následne otočil a naznačoval, že Tesla len testuje paket úprav, ktoré si budeš môcť objednať budúci rok. Odvtedy zostalo ticho.
Novinári však cítili, že príbeh potrebuje dôstojnejšiu bodku. Britský časopis Top Gear (áno, rovnaké meno má aj slávna TV show) sa preto rozhodol zorganizovať jednoduchý drag race, kde vedľa seba obe autá v ich sériovej podobe postavil.
A ako vidíš, Tesla Model S dostala na frak, hoci má na papieri o 4 koníky viac a hlavne, o 129 kilogramov menšiu hmotnosť.
Môžeš síce pripomínať, že cenovka Tesly je výrazne príjemnejšia, no to isté platí o interiéri a kvalite spracovania všetkého v Porsche. Nehovoriac o tom, že šprint na rovinke s nulovou potrebou zatáčať, je vlastne trochu hlúpy test. Prinesie zhliadnutia na YouTube, no o tom, ktoré auto je lepšie, veľa nepovie.
Za zmienku preto stojí aj iný tohtotýždňový test Top Gearu, tentokrát už z jeho televíznej časti vďaka osobe majstra volantu Chrisa Harrisa. Ten vzal menší a lacnejší Model 3 Performance a postavil ho proti BMW M3, Mercedesu-AMG C63 S a Alfe Romeo Giulii QV, ktoré poháňajú klasické spaľovacie motory.
Tesla by vyhrala tradičný šprint na štvrť míle (400 metrov) vďaka instantnému nástupu točivého momentu jej elektromotorov, no stačilo dráhu natiahnuť na 800 metrov a Model 3 už skončil druhý za Mercedesom.
Ako na tom boli zákruty? Najrýchlejší čas si vďaka schopnosti šprintovať síce odniesla Tesla, za volantom však bola väčšia sranda s Alfou. Tesla trpela na pomalé zmeny smeru, vysokú hmotnosť a nie práve najšportovejšie sedadlá, z ktorých vodič pri slalome vypadával.