Niektoré lietadlá dokonca odleteli bez toho, aby nastúpili všetci pasažieri.
Cestujúci na medzinárodnom letisku Londýn-Stansted boli svedkami poriadneho chaosu po tom, čo nízkonákladovka Ryanair ohlásila poruchu, ktorá zasiahla systémy a infraštruktúru celej spoločnosti. Ľuďom sa nedalo včas prihlásiť na let, lietadlá mali meškanie prakticky v celej Európe a mnohé letiská zasiahla panika.
Ako informuje Independent, výpadok systému spôsobil, že mnohým cestujúcim sa nedalo zaevidovať počas online check-inu. Tým, ktorí sa neprihlásili online, sa pri letiskovej prepážke účtovalo 55 libier za cestujúceho. Ľudia svoje znepokojenie a hnev vyjadrovali aj prostredníctvom sociálnych sietí.
Najviac sťažností bolo zaznamenaných na londýnske letisko Stansted, rímske Ciampino či írske West West. Na poslednom spomenutom dokonca cestujúci počas niekoľko hodinového čakania sedeli na asfalte letoviska. Meškania hlásilo aj letisko Palma na Malorke.
@Ryanair confusion, chaos and absolute carnage right now at the check-in/bag drop desks at Rome Ciampino. 20minutes so far and no closer to desks. Totally unacceptable. Care to comment? pic.twitter.com/KtUu1mxF6g
— Graeme Jolly #Indyref2 (@JollyGraeme) September 14, 2019
Kvôli chybe v systéme nebola prítomná len panika a dlhé rady, ale tiež mala väčšina cestujúcich problém so svojimi letenkami. Keďže im nebolo umožnené sa online prihlásiť cez check-in, museli si kupovať letenky nanovo priamo na letisku. Najdlhšie zaznamenané meškanie bolo až 12 hodín.
Niektoré lietadlá dokonca odleteli bez toho, aby nastúpili všetci pasažieri. Systém registrujúci cestujúcich zlyhal a nechal ľudí stáť v termináli. Na palubu sa častokrát nedostali všetci. „Do lietadla nastúpili len tri štvrtiny z posádky a ostatní zostali na letisku Stansted,“ sťažuje sa jeden z cestujúcich.
Po niekoľkých hodinách sa podarilo odstrániť všetky problémy a k celej veci sa vyjadril aj samotný prepravca Ryanair. „Dnes ráno sme utrpeli výpadok systému, ktorý spôsobil niekoľko meškaní pri letiskovom check-ine a samotnom nástupe do lietadla. Systém sme obnovili a lety už fungujú normálne. Za spôsobené nepríjemnosti sa ospravedlňujeme,“ komentuje spoločnosť.
boarding 'gate' at Ciampino right now... more chaos. pic.twitter.com/2WVvbDLo7T
— Graeme Jolly #Indyref2 (@JollyGraeme) September 14, 2019