Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. septembra 2019, 9:13
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

Ryanair ohlásil výpadok systému. V Európe meškali lety aj niekoľko hodín a cestujúci sedeli na asfalte

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Niektoré lietadlá dokonca odleteli bez toho, aby nastúpili všetci pasažieri.

Cestujúci na medzinárodnom letisku Londýn-Stansted boli svedkami poriadneho chaosu po tom, čo nízkonákladovka Ryanair ohlásila poruchu, ktorá zasiahla systémy a infraštruktúru celej spoločnosti. Ľuďom sa nedalo včas prihlásiť na let, lietadlá mali meškanie prakticky v celej Európe a mnohé letiská zasiahla panika.

Ako informuje Independent, výpadok systému spôsobil, že mnohým cestujúcim sa nedalo zaevidovať počas online check-inu. Tým, ktorí sa neprihlásili online, sa pri letiskovej prepážke účtovalo 55 libier za cestujúceho. Ľudia svoje znepokojenie a hnev vyjadrovali aj prostredníctvom sociálnych sietí.

Odporúčané
Prečo si Ryanair pýta otravné poplatky navyše? Slovenská letuška nám prezradila, ako aerolinka funguje Prečo si Ryanair pýta otravné poplatky navyše? Slovenská letuška nám prezradila, ako aerolinka funguje 22. novembra 2018, 16:10

Najviac sťažností bolo zaznamenaných na londýnske letisko Stansted, rímske Ciampino či írske West West. Na poslednom spomenutom dokonca cestujúci počas niekoľko hodinového čakania sedeli na asfalte letoviska. Meškania hlásilo aj letisko Palma na Malorke.

Kvôli chybe v systéme nebola prítomná len panika a dlhé rady, ale tiež mala väčšina cestujúcich problém so svojimi letenkami. Keďže im nebolo umožnené sa online prihlásiť cez check-in, museli si kupovať letenky nanovo priamo na letisku. Najdlhšie zaznamenané  meškanie bolo až 12 hodín.

Niektoré lietadlá dokonca odleteli bez toho, aby nastúpili všetci pasažieri. Systém registrujúci cestujúcich zlyhal a nechal ľudí stáť v termináli. Na palubu sa častokrát nedostali všetci. „Do lietadla nastúpili len tri štvrtiny z posádky a ostatní zostali na letisku Stansted,“ sťažuje sa jeden z cestujúcich.

Po niekoľkých hodinách sa podarilo odstrániť všetky problémy a k celej veci sa vyjadril aj samotný prepravca Ryanair. „Dnes ráno sme utrpeli výpadok systému, ktorý spôsobil niekoľko meškaní pri letiskovom check-ine a samotnom nástupe do lietadla. Systém sme obnovili a lety už fungujú normálne. Za spôsobené nepríjemnosti sa ospravedlňujeme,“ komentuje spoločnosť.

Domov
Zdieľať
Diskusia