Známy reťazec rýchleho občerstvenia čelil silnej kritike.
Reťazec Burger King uviedol na Novom Zélande nový vietnamský burger. Mal v pláne ho tamojším zákazníkom spropagovať tak, aby sa vedeli ponoriť do ázijskej kultúry, kde v konzumácii jedál dominujú najmä paličky. Tie vybral Burger King do reklamy, zákazníci vychutnávajúci si vietnamský burger ho jedia práve obrovskými paličkami, čo sa tisíckam ľudí nepáčilo.
Namiesto pozitívnej propagácie ázijskej kultúry je reklama vnímaná ako rasistická. Všetky jedlá sa samozrejme nekonzumujú paličkami, na čo upozornila užívateľka Maria Mo. Záznam novej reklamy zaujal milióny ľudí na sociálnych sieťach, nielen na Twitteri, ale aj na čínskej sieti Weibo, a väčšina užívateľov nemala pre reťazec veľké pochopenie.
Mnohým užívateľom reklama pripomínala pokus značky Dolce & Gabbana, ktorá sa v minulosti stala terčom kritiky, keď propagovala modelku konzumujúcu klasické talianske jedlá práve paličkami. Burger King už medzitým reklamu radšej odstránil. Našli sa však aj ľudia z Ázie, ktorí sa na reklame len dobre zasmiali. Vraj ako inak by mali značky propagovať ázijskú kultúru, keď nie s humorom.