Ďalší módny škandál má na krku luxusná značka Dolce & Gabbana.
Dolce & Gabbana malo v čínskom Šanghaji dnes večer odštartovať veľkú módnu prehliadku, miesto toho však spoločnosť čelí obvineniam z rasizmu. Módny gigant musel celú šou odložiť a pasovať sa s kontroverziou, ktorá ovládla jeho najnovšiu kampaň.
Spoločnosť publikovala tri 40-sekundové reklamné spoty, ktoré sa zakladajú na stereotypoch o čínskej kultúre. Hlavnú úlohu v nich hrá modelka snažiaca sa jesť rôzne jedlá paličkami. Videá vznikli ako promo ku The Great Show a mali sa stať poctou Číne. Namiesto toho však poriadne pobúrila skoro celý národ.
V prvom zo série videí modelka konzumuje kus pizze paličkami. S jedlom bojuje za zvuku tradičnej čínskej hudby. Na konci sa potom objaví rada: „Nepoužívajte paličky ako vidličku a nôž, skrátka ich používajte ako kliešte."
V ďalšom videu rovnaká modelka konzumuje taliansku špecialitu cannoli a v poslednom treťom spote špagety. Číňania reagovali na video s poriadnou dávkou trpkosti a tvrdia, že ich zosmiešňuje.
Čo možno Dolce & Gabbana považovalo za nevinnú hru so stereotypmi pobúrilo mnohé médiá. Coco Qiu, americká študentka s čínskymi koreňmi, označila reklamu za extrémne rasistický pokus upútať pozornosť verejnosti. Podľa nej je takýto marketing poľutovaniahodný a zároveň urážlivý.
Mnohé celebrity už potvrdili, že sa prehliadky nezúčastnia, rovnako tak svoje modelky zo šou stiahla agentúra China Bentley.
Situácia sa pre značku ešte zhoršila po tom, čo jej spoluzakladateľ Stefano Gabbana začal na svojom instagramovom účte šíriť rasistické komentáre. Následne tvrdil, že mu niekto hackol profil.