Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. novembra 2018 o 15:29
Čas čítania 0:00
Sona O.

Dolce & Gabbana označili v Číne za rasistov, módnu prehliadku museli odložiť

MÓDA ČÍNA
Uložiť Uložené

Ďalší módny škandál má na krku luxusná značka Dolce & Gabbana.

Dolce & Gabbana malo v čínskom Šanghaji dnes večer odštartovať veľkú módnu prehliadku, miesto toho však spoločnosť čelí obvineniam z rasizmu. Módny gigant musel celú šou odložiť a pasovať sa s kontroverziou, ktorá ovládla jeho najnovšiu kampaň. 

Spoločnosť publikovala tri 40-sekundové reklamné spoty, ktoré sa zakladajú na stereotypoch o čínskej kultúre. Hlavnú úlohu v nich hrá modelka snažiaca sa jesť rôzne jedlá paličkami. Videá vznikli ako promo ku The Great Show a mali sa stať poctou Číne. Namiesto toho však poriadne pobúrila skoro celý národ. 

V prvom zo série videí modelka konzumuje kus pizze paličkami. S jedlom bojuje za zvuku tradičnej čínskej hudby. Na konci sa potom objaví rada: „Nepoužívajte paličky ako vidličku a nôž, skrátka ich používajte ako kliešte." 

Dolce & Gabbana označili v Číne za rasistov, módnu prehliadku museli odložiť
Dolce & Gabbana označili v Číne za rasistov, módnu prehliadku museli odložiť Zdroj: Dolce & Gabbana

V ďalšom videu rovnaká modelka konzumuje taliansku špecialitu cannoli a v poslednom treťom spote špagety. Číňania reagovali na video s poriadnou dávkou trpkosti a tvrdia, že ich zosmiešňuje

Odporúčané
Ján Šiška spieval v čínskej talentovej show „Nepi Jano, nepi vodu“. Býval tam v 40-poschodovom paneláku Ján Šiška spieval v čínskej talentovej show „Nepi Jano, nepi vodu“. Býval tam v 40-poschodovom paneláku 19. augusta 2024 o 14:30

Čo možno Dolce & Gabbana považovalo za nevinnú hru so stereotypmi pobúrilo mnohé médiá. Coco Qiu, americká študentka s čínskymi koreňmi, označila reklamu za extrémne rasistický pokus upútať pozornosť verejnosti. Podľa nej je takýto marketing poľutovaniahodný a zároveň urážlivý. 

Mnohé celebrity už potvrdili, že sa prehliadky nezúčastnia, rovnako tak svoje modelky zo šou stiahla agentúra China Bentley

Situácia sa pre značku ešte zhoršila po tom, čo jej spoluzakladateľ Stefano Gabbana začal na svojom instagramovom účte šíriť rasistické komentáre. Následne tvrdil, že mu niekto hackol profil. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa stefanogabbana (@stefanogabbana),

Domov
Zdieľať
Diskusia