Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
20. júna 2018 o 17:20
Čas čítania 0:00

Primark by mal čoskoro otvoriť svoju historicky prvú predajňu na Slovensku. Odevný reťazec sa údajne zaujíma o Bratislavu

Diskutovať
3
Uložiť Uložené

Sieť populárneho lacného oblečenia avšak čelí problémom s kvalifikovanými zamestnancami či vhodnými priestormi.

Známy írsky reťazec s lacným, no kvalitným oblečením, Primark, sa s veľkou pravdepodobnosťou o nejaký čas konečne objaví aj na Slovensku. Údajne chce posilniť svoje predajne v strednej Európe. Momentálne sa najbližšia nachádza v susednej Viedni, no určite ťa poteší fakt, že pravdepodobne už onedlho nebudeš musieť kvôli tričkám za pár eur cestovať až za hranice.

Podľa najnovších informácií od Denníka N by sa mal odevný gigant zaujímať práve o slovenský trh. Poukázal na to vedúci oddelenia prenájmu komerčných maloobchodných priestorov a nehnuteľností CBRE Peter Pohanka. Írsky predajca už expandoval do mnohých krajín sveta vrátane Spojených štátov, no najpočetnejšie zastúpenie má rozhodne v európskych krajinách.

Avšak potenciálny príchod na naše územie, zvažujúci spoločnosťou, sa odvíja od mnohých faktorov, ktoré by jej mohli stáť v ceste. Hlavnou prekážkou je údajne najmä nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, keďže Primark podľa všetkého vyžaduje do jednej predajne približne 300 až 400 zamestnancov trénovaných podľa noriem odevného reťazca a tých je na slovenskom trhu málo.

Odporúčané
Padel je nový športový fenomén. Po prvej hodine som pochopila, prečo ho všetci tak milujú Padel je nový športový fenomén. Po prvej hodine som pochopila, prečo ho všetci tak milujú 22. októbra 2025 o 16:00

Primark údajne uvažuje výlučne len o našom hlavnom meste, no tým sa dostávame k ďalšiemu problému pre expanziu, a to vhodné priestory, ktoré spoločnosť ešte stále hľadá. Podľa svojich štandardov si totiž predajná plocha žiada 5000 až 8000 metrov štvorcových a mnohé svetové prevádzky sú ešte podstatne väčšie. Preto je veľkým problémom aj pre nákupné centrá vyhovieť Primarku, i keď z dôvodu lákavosti samostatnej značky majú veľký záujem zastrešovať ju.

O možnej expanzii na naše územie sa hovorí už nejaký čas, no podľa všetkého ide o zdĺhavý proces rozhodovania, ktorý ovplyvňujú náročné požiadavky reťazca. Napriek všetkému sa odhaduje, že do troch rokov by sa mal Primark definitívne rozhodnúť, kde presne a kedy otvorí svoju historicky prvú slovenskú predajňu.

Domov
Zdieľať
Diskusia