Jednoduchý návod vám dá raz a navždy pokoj od personalizovanej reklamy.
Prezerali ste si ponuku e-shopu a teraz sa vám niekoľko nasledujúcich dní zobrazujú dané produkty alebo služby na každom možnom reklamnom banneri? Ak áno, znamená to, že zariadeniu umožňujete, aby vás, respektíve weby, ktoré ste prezerali, sledovalo a postupom času vypracovávalo unikátny profil záujmov. Na základe histórie a vášho súhlasu by tak mali servírované reklamy zobrazovať len relevantný obsah, čím na seba prilákajú pozornosť a splnia svoj hlavný účel - predať sa. Vo výsledku to však môže poriadne narúšať súkromie a zároveň podprahovo ovplyvňovať zákazníka, ktorý v istom momente neodolá a kúpi.
Niektorým užívateľom personalizovaná reklama vyhovuje, iným zase nie. Ak patríte do druhej skupiny, pozrite sa, ako môžete toto sledovanie jednoducho vypnúť. Pozor, obmedzenie sledovania neznamená úplne vypnutie reklamného obsahu. Generovaná reklama bude neustále rovnako frekventovaná, avšak s nižšou pravdepodobnosť, že vás niečím upúta.
Ako na to v prípade iOS vysvetľuje prehľadný obrázok nižšie. Otvorte Nastavenia, následne vyberte položku Súkromie a v nej na samom konci zoznamu Reklamu. Okrem obmedzenia sledovania môžete resetovať i reklamný identifikátor, ktorý doposiaľ aktívne zhromažďoval údaje o prehliadanom obsahu a vypracovával jedinečný profil.
V prípade Androidu sa konkrétna cesta môže líšiť, hľadajte však v nastaveniach položku Google, Google účet a tak podobne. Následne vyberte položku Reklamy a opäť môžete deaktivovať prispôsobovanie reklám.
A takto vypnete v desktopových prehliadačoch neustále požiadavky na posielanie notifikácií.