Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
5. októbra 2017 o 18:17
Čas čítania 0:00
Ľuboš Č.

Čína manipuluje s návštevnosťou a oberá Hollywood o milióny. Bol audit iba zásterkou pre lepšie podmienky novej obchodnej zmluvy?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Audit na čínskom filmovom trhu odhalil manipuláciu s číslami. Americká filmová asociácia však o podvodoch pravdepodobne vedela.

Čínske kiná podhodnocujú predaje lístkov a nechávajú si zisk vo vlastných vreckách. Vyplýva to zo správy jednej z najväčších audítorských spoločností na svete Pricewaterhousecoopers. Jej služby sa rozhodla využiť Americká filmová asociácia (MPAA), ktorá si historicky vôbec prvýkrát oficiálne posvietila na praktiky na čínskom filmovom trhu. Audítori pri kontrole vo vybraných kinách zistili, že predaje vstupeniek boli v roku 2016 umelo znížené o 9%, čím držiteľom autorských práv vznikla škoda najmenej 40 miliónov dolárov. Skúmaných bolo podľa správy 29 filmov od 6 filmových štúdií. Ešte v marci tohto roka čínske úrady za falšovanie účtovníctva potrestali 300 kín a okrem udelenia pokút najväčším previnilcom pozastavili činnosť na 90 dní.

Načasovanie auditu zo strany MPAA pritom nie je náhodné. Vo februári tohto roka totiž vypršala platnosť zmluvy z roku 2012 a v súčasnosti obe strany intenzívne rokujú o nových podmienkach. Hollywood doteraz s čínskym trhom jednal v rukavičkách a filmové štúdiá inkasovali iba 25% zo zárobku z predaných lístkov. Číslo chcú držitelia práv pochopiteľne navýšiť a práve výsledky auditu im do rúk dávajú silnú zbraň do ďalších vyjednávaní. Ak by audítori skontrolovali všetkých viac ako 40,000 čínskych kín, straty by sa nerátali na desiatky, ale stovky miliónov. Obe strany sa však navzájom potrebujú a veľmi dobre to vedia aj filmové štúdiá. Nestalo sa raz, aby finančnú katastrofu ich filmov nezachránili práve čínski diváci.      

Domov
Zdieľať
Diskusia