Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
23. augusta 2017 o 19:48
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Zaplaťte 10 dolárov za mesiac a každý deň môžete ísť do kina na jeden film. Prichádza revolúcia či ďalší nereálny nezmysel?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Niekto zase raz nahlas premýšľal o nezmysloch.

Záujem o návštevu kín v posledných rokoch upadá, teda hlavne čo sa USA týka, kde tržby z kupovania lístkov vyrovnáva jedine zvyšovanie ich cien. To je všeobecne známy fakt, o ktorom už každý čo to určite čítal, a tak sa tým zaoberať nebudeme. V článku sa zameriame na zaujímavý nápad jedného zo spoluzakladateľov Netflixu – Mitcha Lowea. Lowe sa s Netflixom rozišiel a momentálne sa venuje startupu MoviePass. MoviePass ponúka možnosť za určitú sumu – práve tá v súčasnosti vyvoláva záujem – navštíviť ľubovoľné filmy v kine. V podstate možno povedať, že ide o predplatné na návštevu kina. Po uhradení mesačného poplatku má klient nárok navštíviť každý deň jeden film v akomkoľek kine v USA.

Pôvodne bola cena 30 USD/mesiac, ale keďže záujem nebol dostatočný, odhodlala sa spoločnosť k riskantnému kroku. Cena bola znížená na 9,95 USD/mesiac. Pýtate sa prečo riskantné? Pretože spoločnosť prepláca kinám plnú cenu vstupeniek. Teda business plán funguje na predpoklade, že zákazníci nevyužijú lístky vo vyššej hodnote ako bude suma zaplatených poplatkov. V prípade, že MoviePass podcenili záujem o kiná, je tu možnosť obrovskej straty. Len pre obraz, priemerná cena vstupenky do kina v USA bola v tomto roku na úrovni 8,89 USD.

Zaplaťte 10 dolárov za mesiac a každý deň môžete ísť do kina na jeden film. Prichádza revolúcia či ďalší nereálny nezmysel?

Ted Farnsworth (manažér z Helios a Matheson, firmy, ktorá sa podiela na financovaní MoviePass) uviedol, že cieľom razantného žníženia ceny je vybudovanie klientskej základne a zber dát na určenie návykov divákov. Háčik je však v tom, že ani samotné kiná nie sú nadšené znížením ceny a konkrétne AMC Theatres, najvýznamnejší hráč na trhu v USA, zvažuje vypovedanie zmluvy s MoviePass, keďže to narúša systém ich vernostných programov. MoviePass funguje ako prostredník a pri rozhodovaní odstrihol kiná. Tie však s postupom spoločnosti nesúhlasia, a tak bude ešte zaujímavé sledovať, ako to celé dopadne.

Myslíte, že sa tento odvážny krok spoločnosti MoviePass vyplatí? Využili by ste možnosť mesačného predplatného do kina, keby prišla aj na Sovensko? My dúfame, že áno, keďže nie je nad to vychutnať si filmový zážitok v kine a akákoľvek iniciatíva znižujúca ceny lístkov je vítaná.

Domov
Zdieľať
Diskusia