Slovenské plavky RELLECIGA sú svetové. A to doslova!
Veľa z vás sa už určite stretlo so značkou RELLECIGA. Je to u nás momentálne najtrendovejšia značka dámskych plaviek, ktorú si spomedzi žien zamilovali aj známe tváre a modelky. Pre svoju rôznorodosť farieb a nápaditosť strihov si z ponuky vyberie aj najnáročnejšia milovníčka plážovej módy.
Táto značka má zvučný názov, pestré farby, nádherné dizajny, ale napadlo vám niekedy, ako sa RELLECIGA k nám na Slovensko dostala? Nie, nie je to náhoda, pretože v jej čele stojí mladý Slovák, ktorý pochádza z Čadce. Volá sa Marián Glett a spolu s jeho tímom už niekoľko rokov tvrdo makajú, aby boli plavky RELLECIGA čo najdokonalejšie.
Aj keď je RELLECIGA americko-francúzska značka, ktorá ma navyše investorov z Austrálie a Ázie, celosvetovo úspešnou sa stala až potom, ako do nej vstúpil Marián. Stať sa súčasťou svetovej značky pre neho však nebolo ani trocha jednoduché.
"Boli to desiatky pokusov skontaktovať sa s vedením značky. Nikto mi neodpovedal na mail, SMS, odkazy na sociálnych sieťach. Ja som však od prvej chvíle ako som zazrel obrázky s plavkami RELLECIGA vedel, že toto je niečo, čo chcem robiť. Mal som v hlave okamžite množstvo nápadov, ale potreboval som komunikovať priamo s manažmentom. Dlho sa mi to nedarilo, dokonca mi ani nechceli poslať veľkoobchodný cenník aby som mohol plavky na Slovensku začať predávať. Slovensko bolo v očiach investorov veľmi malý trh, aby malo význam vytvoriť novú pobočku."
RELLECIGA patrí investičnej skupine, ktorá už 18 rokov vyrába plavky na zakázku pre viac ako 220 svetových značiek. Medzi najznámejšie patria najmä americké spoločnosti ako Beach Bunny, Asos, Walmart, Frankies Bikini a ďalšie zvučné mená.
"Prelom nastal po tom, ako som si ako zákazník z oficiálneho webu objednal naraz viac ako 20 párov plaviek, ktoré v tom čase stáli viac asi 120 dolárov za kus. Chcel som vidieť plavky naživo a odskúsať kvalitu a toto bol jediný spôsob, ako sa k nim bolo možné dostať. Plavky sa mi páčili na prvý pohľad a kvalita bola na vysokej úrovni, tak som ich ukazoval všetkým ženám v mojom okolí a zisťoval som ich názory. Neskôr sa mi aj podarilo odprezentovať ich na menšej módnej prehliadke na Slovensku, kde zožali veľký úspech ako medzi modelkami, tak aj u publika. Fotky z prehliadky som zaslal marketingovému oddeleniu a okamžite pochopili, že to s nimi myslím vážne. "
Marián svojou pracovitosťou a húževnatosťou presvedčil za necelý rok vedenie Rellecigy, že sa chce spolupodieľať na budovaní silnej značky a z pôvodných plánov dodávať plavky na Slovensko, sa stala celá Európa. Po troch rokoch sa z neho dokonca stal riaditeľ pre Európu, a dodnes sa podieľa na vytváraní dizajnov, vymýšľaní nových strihov a jeho rukami prechádzajú všetky návrhy pre ďalšie sezóny, ktoré bez jeho súhlasu nejdú do výroby.
"Plavky RELLECIGA boli v tom čase vyrábané iba v limitovaných kolekciách a predávané za vysoké ceny najmä v Amerike. Niektoré dizajny sa mi zdali nudné a marketing značky podľa mňa nebol ideálny. Ponúkli mi možnosť stať sa oficiálnym predajcom pre Slovensko, ale vedel som, že nebudú mať úspech, ak bude cena príliš vysoká. Navrhol som teda investorom veľa zmien ktoré mali celú značku transformovať úplne od základov. Bol som veľmi presvedčivý a neodbitný. Navrhoval som zmeniť takmer všetko - výber modeliek, fotenie produktových a marketingových fotiek na európskych modelkách, zmeniť globálnu marketingovú stratégiu, zmeniť spôsob výroby z individuálnej na sériovú, aby sa znížili náklady a zvýšila kvalita, obstarať ešte kvalitnejšie materiálny a komponenty, zmeniť veľkosti strihov, aby viac odpovedali európskym typom postáv, výrobu luxusného balenia, dávať zákazníčkam "niečo navyše", z čoho sme nakoniec vymysleli praktický plážový ruksak ku každej objednávke, zlepšiť propagáciu cez sociálne siete, vyhľadávanie lokálnych distribútorov, aby boli plavky celosvetovo dostupnejšie."
"Na každé ich "NIE" som mal okamžite desiatky argumentov, prečo áno. Začali mi robiť ústupky a kompromisy a mne naštastie moje nápady vychádzali a predaje sa nám začali znásobovať. Dnes sa na tých produktívnych hádkach v podstate už zabávame. Investori mi s úsmevom hovoria, že som to bol vlastne ja, kto ich presvedčil, aby začali značke viac veriť, viac investovať a viac riskovať."
Začiatky v podnikaní nebývajú jednoduché, a tak to bolo aj pre Mariána. Najskôr zo svojej detskej izby, bez zamestnancov a s úvermi z banky. Tieto záležitosti však neboli najvačší problém, ktoré musel riešiť. Viete si predstaviť, aké náročné museli byť začiatky pre muža, ktorý musel denne riešiť telefonáty žien, ktoré potrebovali poradiť s veľkosťami?
„Dodnes si pamätám na prvú zákazníčku, ktorá sa chcela poradiť ohľadom typu a veľkosti. Potreboval som od nej vedieť aký má typ poprsia, aby som jej odporučil plavky, s ktorými bude spokojná. Cítili sme sa obaja trápne, ale ja som jej chcel poradiť vrchný diel, ktorý by jej naozaj sedel. “
Dnes je Slovensko pre značku RELLECIGA najdôležitejšia krajina. Plavky sa prispôsobujú vkusu a postavám mladých Sloveniek. Slovenský tím má na starosti najdôležitjšiu úlohu, ktorou je výber novej kolekcie spomedzi množstva nových návrhov.
"Je to ako predpovedanie budúcnosti. Plavky navrhujeme počas celého roka a vždy v lete na stretnutí v Paríži musíme vybrať z vyše 100 dizajnov asi len 30, ktoré vyrobíme vo väčšom množstve a mali by byť úspešné v nadchádzajúcej sezóne."
Naše plavky si všimol aj Amazon. Nie je veľa značiek, ktoré sa môžu pochváliť tým, že ich oslovil na spoluprácu priamo Amazon. Bolo to pred 3 rokmi, keď sme dali von najnovšiu kolekciu veľmi výrazných plaviek, ktoré zaujali na prvý pohľad. Manažéri z Amazonu v tom čase aktívne vyhľadávali firmy v ktorých videli potenciál uspieť na najvačšom online trhovisku sveta. Navštívili našu výrobu a chceli o nás vedieť viac. Zaujal ich celý proces vzniku plaviek od navrhovania až po výrobu. Vďaka Amazonu sa RELLECIGA dostala na nové trhy v Európe aj Amerike. Veľmi nám to pomohlo a na oplátku teraz vyrábame pre Amazon ich vlastnú značku plaviek.
Plavky Relleciga sú svetové. A to doslova. Stali sa pojmom, ktorý je nielen v našich končinách naozaj známy. Dôkazom sú desiatky tisícov spokojných zákazníčok, ktoré si rok čo rok kupujú nové modely plaviek a zostávajú verné značke. Výnimkou nie sú ani známe Slovenky ako napríklad Andrea Verešová či Twiinsky Nízlové alebo česká speváčka Tereza Kerndlová a ďalšie známe tváre, ktoré si svoje letné dovolenky užívajú práve v plavkách Relleciga. Marián a jeho tím je dôkazom, že ak človek niečo naozaj chce a nevzdá sa po prvých neúspechoch, môže dokázať veľké veci.
Viac krásnych kúskov plaviek nájdeš na ich web stránke alebo Instagrame.