Dal by sa tento čas využiť aj efektívnejšie?
Facebook počas včerajšej tlačovky vyhlásil, že aktuálne má tento líder medzi sociálnymi sieťami až 1,65 miliardy užívateľov, ktorí sú aktívni aspoň raz za mesiac. Čo sa týka dennej návštevnosti, na celom svete sa počas jediného dňa pripojí až 1,08 miliardy jednotlivcov, čo je oproti rovnakému obdobiu v minulom roku nárast až o celých 100 miliónov. Spomedzi ďalších služieb patriacich pod Facebook spomeniem Messenger s jeho 900 miliónmi užívateľov a k tomu Instagram. Na ten sa mesačne pripojí až 400 miliónov. Mimo iného sa Facebooku podarilo výrazne zvýšiť príjmy, pričom na jednom užívateľovi z Európy zarobí 3,53 €. Tieto výnosy väčšinovo pochádzajú zo zobrazovania reklamy a reklamných príspevkov. Vráťme sa ale k míňaniu drahocenného času.
Popri vyhlasovaní finančných výsledkov sa Mark Zuckerberg nechal počuť, že stratégia v podobe rozdelenia siete na Facebook, Messenger a Instagram sa javí ako veľký úspech. "Dnes trávia ľudia po celom svete v priemere 50 minút používaním Facebooku, Instagramu a Messengeru a to ani nepočítame WhatsApp," vyhlásil. Zhruba pred dvoma rokmi bol tento čas "iba" 40 minút. Rozhodnutie o tom, či je navýšený čas výhodou alebo skôr smutným faktom pre spoločnosť ako takú, necháme už na vás. Viac strávených chvíľ sa takisto premieta aj do väčších ziskov z reklám, užívateľ totiž počas prehliadania natrafí na oveľa väčšie množstvo plateného obsahu, nehovoriac o tom, ktorý ho zaujme natoľko, že reklamný odkaz otvorí. Koľko času trávite na Facebooku vy?