Pre svoju inakosť bol nepochopený, dnes je vďaka nej úspešný.
Daniel Bamdad je 26-ročným rodákom z Hamburgu, ktorý sa k modelingu dostal úplnou náhodou. Po skončení školy pracoval ako profesionálny tanečník a choreograf, avšak keďže mu jeho povolanie nevynášalo tak, ako by si predstavoval, začal popri ňom na čiastočný úväzok pracovať v obchode s oblečením. Tam jedného dňa prebiehalo fotenie pre magazín a nakoľko sa Danielov netypický vzhľad zapáčil fotografovi, ten sa ho opýtal, či si nevyskúša niekoľko záberov s ostatnými modelmi. O niekoľko dní mal dohodnuté osobné stretnutie s agentom a jeho prvou zastávkou vo svete modelingu bolo Miláno, odkiaľ sa jeho kariéra rozbehla na plné obrátky. Presťahoval sa do Paríža, kde pracoval na viacerých projektoch vrátane natáčania videoklipu pre francúzsku speváčku Shy'm, s ktorou po istý čas tvoril pár. Z Paríža jeho cesta viedla do Barcelony, kde sa na určitú dobu usadil a kvôli umeleckej atmosfére si ju zamiloval natoľko, až sa stala jeho najobľúbenejším mestom. V Barcelone však nezotrval dlho, presťahoval sa do Milána a po získaní pracovného víza do Los Angeles, kde kvôli spolupráci s modelingovou agentúrou L.A. Models aj momentálne žije. Okrem L.A. Models spolupracuje s viacerými známymi agentúrami ako Modelwerk, Storm, Uno, Elite, Success Models a Scoop.
Daniel v modelingu reprezentuje tzv. menej dokonalý typ modela. To znamená, že nie je cukríkom s jemnými črtami a detským dojmom pôsobiacou tvárou. Jeho husté havranie vlasy, tmavé oči a potetované telo, vrátane tetovania na tvári, dokonalo vytvárajú imidž zlého chlapca, ktorý si v súčasnosti obľúbili viaceré značky a takýto zjav sa stáva čoraz viac populárnejším. V módnom priemysle je hlavným cieľom šokovať a Daniel svojím výzorom určite šokuje. To, že dokáže zaujať na prvý pohľad si uvedomili aj Vivienne Westwood, Jean Paul Gaultier, Philipp Plein, Desigual, DKNY, Tommy Hilfiger, Haider Ackermann, Takeshy Kurosawa, John Richmond a ďalší, pre ktorých pohľadný Nemec odkráčal módne prehliadky a nafotil niekoľko kampaní. Objavil sa v GQ China, GQ Germany, Fiasco Magazine, Tush Magazine, Interview Russia, Sleek Magazine a mnohých ďalších.
V kampaniach pre DKNY s Ritou Orou
Marcelo Burlon, Vivienne Westwood, Philipp Plein, Tom Baker
Tetovaním svojho tela, ktoré považuje za kus umenia, strávil už viac ako 100 hodín a jeho najobľúbenejším tetovaním je nápis „This is art“ nachádzajúci sa nad jeho ľavým okom. Ako povedal, dôvodom prečo si dal potetovať tvár bola únava z neustáleho vysvetľovania uzavreto zmýšľajúcim ľuďom, čo pre neho tetovanie znamená. Takto poskytol odpoveď každému, kto má nutkanie sa ho na to znovu opýtať. Nezaujíma ho, či je to moderné alebo pekné, pre neho majú tetovania hlbší zmysel, duchovnú hodnotu a s každou novou kresbou na svojou tele sa cíti silnejší než predtým a nabitý novou pozitívnou energiou. Daniel o sebe tvrdí, že je umelecky založeným človekom a má rád akýkoľvek druh umenia, nakoľko umenie nám pomáha oslobodiť svoju dušu a myseľ a poskytuje nám dokonalé uvoľnenie.
Príťažlivý model hovorí, že modeling mu zachránil život a prišiel v pravý čas. Vo svojich dvadsiatich rokoch, kedy bol objavený, sa v Nemecku vraj cítil akosi stratene a kvôli nízkemu sebavedomiu vôbec netušil, ktorým smerom sa má po profesionálnej, ale aj osobnostnej stránke uberať. Na svojej práci má zo všetkého najradšej cestovanie, spoznávanie nových krajín a kultúr. Sám seba považuje za mimoriadne netrpezlivého, skromného a citlivého človeka. Zo všetkého najviac ho vie nahnevať neúcta a odsudzovanie, pretože ich zažil na vlastnej koži. Podľa neho si každý z nás bez ohľadu na to, ako vyzerá alebo čo robí, zaslúži rešpekt. Za najdôležitejšiu vec na svete považuje lásku a tvrdí, že človek môže byť úspešný všade na svete a mať milióny na účtoch, ale ak nedokáže lásku dávať a lásku prijímať, je stratený viac než si myslí.
Vulkan Magazine
Bola by škoda, ak by sa Daniel neukázal svetu a aj naďalej predával v obchode s oblečením. Ak si rovnakého názoru, nezabudni sledovať jeho instagram.