Ako prebiehalo natáčanie, aké zaujímavosti pre vás máme a čo odhalil trailer, to všetko nájdete v článku.
Včerajší trailer sa páčil asi každému, teda podľa komentárov a ohlasov na internete. Osobne ma to teší, vyhli sme sa zbytočnému a predčasnému hejtu, a ono, nakoniec, asi ani veľmi čo kritizovať nebolo, že? Iste, Duncan Jones si mohol vybrať kvalitnejších a skúsenejších hercov, ale dúfajme, že vedel, čo robí. Vo filme nebudú hrať žiadne extrémne veľké hviezdy Hollywoodu, no talent za menami ako Toby Kebbell, Paula Patton či Dominic Cooper je zrejmý už na prečítanie. Na svoje si prídu aj fanúšikovia Vikingov, keďže Travis Fimmel hrá Lothara, a bol by som rád, keby ste si to už zapamätali, keďže sme vás o tom v priebehu posledného pol roka informovali asi v 5 článkoch, no Slovač to zakaždým vníma ako veľkú novinku a ja sa reálne bojím, že ešte aj v recenzii nájdem komentáre o tom, či Ragnar kosil vo Warcrafte Orcov. O filme už tým pádom viete všetko podstatné, ak nie, klikajte na včerajší článok s trailerom, kde som pre vás spísal všetko podstatné a potrebné. Ak vám fantasy svet Azerothu a Draenoru učaroval, mám tu potom pre vás trochu obsiahlejší článok s informáciami, dá sa povedať, priamo z prvej ruky.
Pľac totiž navštívili ako redaktori z Comingsoon.net, tak aj z webu Collider.com. Priniesli pritom zaujímavé informácie, o ktoré sa s vami podelíme. Najprv by vás mohlo zaujímať, ako to vyzeralo na natáčaní a aké sú vlastne postavy Orcov. Hovoríme tu o skutočne veľkých objektoch. Orcovia prevyšujú ľudí už na prvý pohľad, a nie je to len ich výškou, ale aj šírkou ramien, silou a celou svojou majestátnosťou, ako i zbraňami, ktoré používajú. Tie chcel mať režisér Duncan Jones naozaj veľké a snažil sa pritom (ako pri celom svete a jeho dizajne) držať zdrojového materiálu, a teda hry. Ešte než budeme pokračovať, vedzte, že príbeh nebude presnou kópiou deja zo žiadnej hry. Kde tu si niečo vypožičia, no rozhodne nečakajte, že všetko bude rovnaké.
Možno ste sa už zamýšľali nad tým, ako môžu normálni ľudia hrať také obrovské postavy. Samozrejme, vo finále je to len o CGI, a teda počítačmi vytvorených efektoch, zväčšiť výšku sa ale snažil štáb aj priamo na pľaci a potom aj v post-produkcii, a to rôznymi trikmi. Ja osobne som žiadnu hru od Blizzardu, vrátane Warcraftu, nikdy nehral a ani nikdy nebudem, no cinematic trailery ma vedeli uchvátiť, rovnako ako čarovný fantasy svet a postavy. V tomto prípade ma viac zaujímajú orcovia, ktorých charakter a motivácia mi príde oveľa ľudskejšia, než prvotné náznaky chovania ľudí a ich ega. Najmä postava Durotana (Toby Kebbell, fanúšikovia poslednej Planéty opíc to meno budú poznať) vo mne vzbudzuje veľký záujem, keďže to nevyzerá tak, že by bola jednotvárna a konala len v zlobe či z nenávisti.
Klan Frostwolf, ktorého vedúcim je práve Durotan, je príkladom skupiny Orcov, medzi ktorými sa nájdu zlí, krvilační, no aj dobrí a spravodliví jedinci. Rovnako tak to bude na strane ľudí. Niektorí budú chcieť mier, iní budú chcieť svojho nepriateľa zničiť. Trailer nám už napovedal, kto bude stáť na akej strane a čo teda od snímky môžeme očakávať. Je ale jasné, že v istom bode sa obe rasy stretnú vo veľkolepom súboji o prežitie. Ak ste sklamaní z toho, že neuvidíme viac rás, môžete byť pokojní. Warcraft bude totiž minimálne trilógia a materiálu je jednoducho až príliš veľa, aby to bolo všetko natlačené do dvoch hodín.
Durotan a jeho žena Draka (Anna Galvin) sú spolu už dlhý čas a podľa jeho filmovej manželky to nie je tak, že by bolo Duratonovo slovo zákonom a za zatvorenými dvermi to vyzerá celkom ináč, než na bojisku. Orcovia rozhodne nebudú tupé stvorenia bažiace po krvi. U viacerých z nich sa dočkáme ich príbehu a vyobrazenia jednotlivých charakterov a správania. Galvin prezradila aj niečo z natáčania. Napríklad takú scénu v stane natáčali najprv s hercami, kde nacvičovali svoje pohyby, potom nasnímali priestor bez nich a napokon herci dokončili svoje pohyby mimo stanu, ktoré boli neskôr do neho virtuálne prevedené, aby to všetko vyzeralo realisticky a interaktívne s prostredím. To bolo častokrát vytvorené práve vďaka CGI.
O slovo sa prihlásil aj Rob Kazinsky (Orgrim Doomhammer), ktorý o sebe tvrdí, že toho o tomto svete, postavách či questoch z hier vie najviac na pľace, dokonca si myslí, že vie viac, než väčšina ľudí v Blizzarde, za čo údajne vďačí svojej fotografickej pamäti a rokom stráveným v týchto hrách. Kazinsky je totiž známy hráč nielen WoWka (jedného času bol 10. najlepším hráčom hry na svete), a preto sa potom, čo mu poslali scenár, obával, že bude nespokojný a sklamaný. Na rovinu povedal, že si nemyslí, že by existoval nejaký film spravený podľa videohry, ktorý by v istom bode nestál za hov*o, a tak sa, prirodzene, obával, že to bude aj prípad Warcraftu. Našťastie, scenár sa mu páčil a prežrel aj výrazné zmeny v deji, ktoré boli kvôli potrebám filmu v porovnaní s prvou hrou, zmenené. Práve z niektorých príbehov prvej hry si totiž bral Duncan Jones, ako režisér, tak scenárista snímky, inšpiráciu a fakty. Celý rozhovor Kazinskeho s redaktorom Collideru nájdete tu. Nebudem vám ho rozhodne celý prekladať, najmä keď ide o must-read záležitosť asi len pre WoW-károv.
Oveľa viac informácií vám ale prinesiem z rozhovoru so samotným režisérom a scenáristom, ktorého meno už určite dobre poznáte. Ak sa napríklad tešíte na easter eggy, budete viac než len uspokojení. Jones dokonca prezradil, že je tam aj jeden pre Sama Raimiho. Ten kedysi chcel snímku sám zadaptovať. Aj režisér sa trochu rozpovedal o spôsobe natáčania, kedy sa snažili z hercov vyťažiť čo najviac. Zábery častokrát opakovali, snažili sa ich s použitou technológiou spraviť čo najlepšie, aby potom dali hercom pokoj a neskôr sa nimi natočené zábery pridali do exteriérov vytvorených pomocou počítačov, ale aj do tých skutočných. Bolo to nesmierne náročné a vyzývavé, rozhodne to ale bolo zábavné. Aby ste si ale nemysleli, že to bude všetko o CGI, dôjde aj na špeciálne a praktické efekty. Jeden taký bol ukázaný aj redaktorom Collideru. Údajne bol úžasný, spoilerovať ho ale nebudú. Párkrát už ale padlo prirovnanie, že z hľadiska VFX ide o Avatara skríženého s Game of Thrones.
Čo sa týka ratingu, definitívne sa pôjde na PG-13, takže nečakajte litre krvi, nadávanie či prehnané množstvo brutality. Hovoríme síce o Warcrafte, no zdá sa, že sa dočkáme viac cool akcie než morbídnej brutality, ktorú by som ja osobne uvítal. Nakoniec, máte predsa k dispozícií neuveriteľne fyzicky zdatných Orcov, ktorí môžu krásne rozmliaždiť ľudské telá. Nuž, Universalu ale v poslednom období peniažky chutia a tak bude snímka prístupná aj deťom.
Pár zaujímavostí:
- Brnenie bolo také ťažké, že herci potrebovali rebríčky, aby sa vyšvihli na kone.
- Rob Kazinsky bol jediným hercom z hlavného obsadenia, ktorý hral aj hru
- Dizajnéri hier sa podieľali na výrobe filmu, na dizajne prostredia, postáv aj zbraní
- Lothar má dieťa a psa
- Vo filme sú škriatkovia
- V ozajstných exteriéroch a prírode sa natáčalo len dva dni!
O Orcoch sme toho už nakecali, na chvíľu sa teda presunieme k ľuďom. Aj keď, nie tak celkom. Začnem totiž postavou menom Garona (Paula Patton), ktorá je napoly človek a napoly Orc... nehral som hru, takže by mi niekto mohol vysvetliť, či bola nejako umelo vytvorená alebo nejaký Orc nabúchal jej... no nič. Podľa Patton je zraniteľná, citlivá, no zároveň silná, keďže si musela vydobyť rešpekt Orcov. V konečnom dôsledku ale nezapadá ani do jedného zo svetov. Orcovia sa do sveta ľudí nevyberú plieniť. Sú nútení opustiť Draenor pretože umiera a Azeroth, svet ľudí, je pre nich najvhodnejší. Travis Fimmel, známy ako Ragnar z Vikingov, taktiež čo-to prezradil. Tešiť sa môžeme na nevyhnutný konflikt medzi jeho postavou (Lothar, veliteľ armádnej zložky), jeho celoživotným priateľom a zároveň kráľom Wrynnom (Dominic Cooper) a Medivhom (Ben Foster). S ním taktiež strávil istý čas v detstve, no to mu nebráni, aby s jedným z nich na konci nedokázal udržať priateľstvo. Cooper je rád, že konečne hrá dobrosrdečnú postavu, kráľa, ktorý sa o svoj ľud stará s láskou. Zvyšné informácie sú už skutočne len pre nerdov a obsahujú veľa narážok na samotné hry, takže ak sa k nim chcete dostať, stačí klikať na linky v zdrojoch. Ja som pre vás vybral to najzaujímavejšie, čo sa na internete za posledných 24 hodín ohľadom Warcraftu udialo a dúfam, že vás to o pár nových informácií obohatilo. V článku nájdete aj obrázky z traileru, ale i také, aké sme ešte nemali šancu vidieť. Warcraft vychádza 10. júna 2016.
PS: Na trikoch a CGI nerobí Blizzard, ale WETA a ILM, toto je totiž trochu iné, ako vytvárať cinematic trailery do hier