Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti SITA.
včera 11. apríla 2025 o 16:46
Čas čítania 2:02
Sponzorovaný obsah

AURES v marci po prvýkrát predal viac ako desaťtisíc áut

AURES v marci po prvýkrát predal viac ako desaťtisíc áut
Zdroj: SITA
TECH
Uložiť Uložené

Rekordný je celý prvý kvartál tohto roka, z AAA AUTO si odviezlo svoje vozidlo vyše 27 000 zákazníkov.

AURES Holdings, najväčšia sieť autocentier ojazdených vozidiel v strednej Európe, dosiahla významný míľnik. V Českej republike, na Slovensku a v Poľsku, kde sú jej značky AAA AUTO a Mototechna lídrami v predaji jazdeniek, skupina v marci predala rekordných 10 405 vozidiel, čo je najvyšší počet za kalendárny mesiac v histórii spoločnosti. Celý prvý štvrťrok bol tiež rekordný s predajom až 27 172 áut. To je zhruba rovnaký počet, aký sa predal v Českej republike za krízový rok 2009.

„Sme nesmierne hrdí na to, že sme prvýkrát od augusta 2024 prekročili hranicu 10 000 predaných automobilov a potvrdili tak našu silnú pozíciu na trhu. Tieto čísla sú znakom dôvery našich zákazníkov,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings.

Napomáha tomu aj zlepšovanie regionálnej dostupnosti AAA AUTO. Spoločnosť totiž začala tento rok otvárať špecializované predajné kontaktné centrá, ktoré budú primárne pokrývať menšie mestá v rámci Slovenska.

Prvé už funguje v Dunajskej Strede, ďalšie pribudne v Prievidzi a postupne sa ich počet bude zvyšovať. Ponúkajú výkup vozidiel, ale aj možnosť prevziať si na diaľku zakúpené auto či ďalšie služby. Kontaktné centrá pritom budú vznikať i vo väčších sídlach, a to na podporu veľkých autocentier – jedno z nich už funguje v Bratislave na Rožňavskej ulici.

Hneď na začiatku roka sa Aures Holdings podarilo zvýšiť aj celkové hodnotenie spokojnosti jej zákazníkov, tzv. NPS (Net Promoter Score). Stúpol na 52 bodov v tržbách a 55 bodov v rámci výkupov v porovnaní s približne 40 bodmi v rovnakom období roku 2024.

„Prekročením hranice 50 NPS bodov sa nám už v prvom štvrťroku podarilo splniť celkový cieľ pre tento rok. Samozrejme, nezaspíme na vavrínoch a budeme sa snažiť o ďalšie zlepšovanie,“ zdôraznila Karolína Topolová.

Vo všeobecnosti nie je vôbec bežné, aby európski predajcovia verejne uvádzali svoje NPS skóre, dvojnásobne to platí v prípade autobazárov. Je totiž dosť ťažké dosiahnuť trvalo vysoké hodnoty NPS. „Všetky ukazovatele nad 50 sú skutočne výnimočné,“ komentuje výsledok Petr Knap, expert na automobilový priemysel EY.

Príkladom veľmi dobrej prevádzkovej výkonnosti a orientácie na zákazníka je podľa neho skutočnosť, že NPS je v oblasti predaja a výkupu podobné. „Úrovne dosiahnuté v procese výkupu auta považujem za mimoriadne, je to z hľadiska spokojnosti zákazníkov oveľa náročnejší proces ako predaj. NPS pritom naznačuje nielen okamžitú skúsenosť, ale je aj dobrým ukazovateľom toho, ako budú zákazníci o spoločnosti hovoriť so svojimi priateľmi a na verejnosti a aká je pravdepodobnosť, že sa v budúcnosti vrátia,“ dodáva Petr Knap.

Tak NPS, ako aj predajné čísla potvrdzujú, že stúpa počet ľudí, ktorí pred kúpou ojazdeného vozidla od súkromného predajcu dávajú prednosť službám overených autocentier. Nielen, že v AAA AUTO majú garantovaný pôvod, servisnú históriu či korektný počet najazdených kilometrov. Zároveň majú aj možnosť bez otázok auto do 10 dní vrátiť, na jednom mieste vybaviť výhodné financovanie či poistenie vozidla.

„A v prípade záujmu prídu naši obchodní experti priamo k nim domov, vybrané vozidlo im dovezú a ich aktuálne auto od nich po detailnom preverení jeho stavu a histórie vykúpia. Bez stresu a starostí, ktoré sú s podobnými transakciami neraz spojené,“ vysvetlil Radoslav Skaloš, manažér predaja AAA AUTO pre Slovensko.

Späť
Zdieľať
Diskusia