Medzi 15 najlepších sa dostali aj tváre známe z televíznej obrazovky.
Magazín Forbes zverejnil rebríček najvplyvnejších slovenských influenceriek na sociálnych sieťach. Medzi top 15 sa okrem blogeriek a influenceriek dostali aj mená známe z televíznych obrazoviek.
Podľa výsledkov agentúry GroupM na základe prieskumu Influence Power Index Forbes zverejnil mená tých najlepších spomedzi vybratých 137 influenceriek a celebrít, ktoré sa dostali do užšieho výberu.
„Už dlhšie to nie je len o beauty blogerkách, dnes v online priestore nájdeme množstvo inšpiratívnych žien, ktoré sa venujú širokému spektru obsahu rovnako ako mužskí influenceri,“ povedala na margo prieskumu social content manažérka vo Wavemaker Slovakia Petra Molnárová.
Do akej miery dokážu influencerky naozaj ovplyvniť?
Okrem Influence Power Index skóre si pri analýze všímali aj tzv. influence funnel. „Influence funnel nám hovorí, nakoľko nás influenceri ovplyvňujú, či je teda influencer naozaj influencer v pravom zmysle slova. Influence funnel v sebe spája viacero atribútov – či je influencerka vnímaná ako expertka v určitých témach, či jej ľudia veria, či by si od nej dali poradiť, či by si dokonca na základe jej odporúčania niečo kúpili,“ vysvetlila Head of Data & Analytics Barbora Gabrižová z GroupM.
Na prvom mieste sa umiestnila moderátorka Lenka Raimanová Šóošová, na druhom mieste skončila fashion a lifestyle blogerka Sweet Lady Lollipop – Ivanka Antal (Petrušová) a trojicu najvplyvnejších uzavrela Beth.sal – Alžbeta Saloňová.
Rebríček top influenceriek na Slovensku s najväčším vplyvom
Meno | influence funnel | povedomie (awareness) |
1. Lenka Raimanová Šóošová | 130 | 71 percent |
2. Sweet Lady Lollipop – Ivanka Antal (Petrušová) | 130 | 10 percent |
3. Beth.sal – Alžbeta Saloňová | 127 | 13 percent |
4. Tamara Šimončíková Heribanová | 127 | 22 percent |
5. Ema Müllerová | 125 | 32 percent |
6. Mária Zelinová | 122 | 10 percent |
7. Martina Takáčová | 122 | 10 percent |
8. Babsy Jagušák Heribanová | 121 | 16 percent |
9. Adriana Poláková | 121 | 60 percent |
10. Natália Pažická | 119 | 8 percent |
11. alexgodaly – Alexandra Godályová | 118 | 12 percent |
12. Monika Hilmerová | 117 | 70 percent |
13. Kristína Svarinská | 116 | 73 percent |
14. Soňa Skoncová | 116 | 26 percent |
15. Becca – Katarína Balážiová | 116 | 13 percent |
Vo svojej tvorbe sa naše influencerky najviac venujú najmä témam ako starostlivosť o deti (91 percent) a beauty (90 percent), varenie a gastro (83 percent) či dom a záhrada (79 percent). Naopak, najmenej na internete pokrývajú témy, ako sú financie, elektronika, softvér a mobilné apky.