V prípade jedného produktu zaplatili zákazníci o 30 centov viac.
Slovenská obchodná inšpekcia našla počas kontroly garantovaných cien v bratislavskom supermarkete Lidl tri potraviny s vyššou cenovkou, ako je deklarovaná zastropovaná cena.
Podľa Hnonline reťazec chybu vysvetlil ako omyl a okamžite ju napravil. Vyššia ako garantovaná cena bola pritom pri produktoch v Lidli na Ružinovskej ulici uvedená vedľa pútača o „protiinflačnej garancii“.
Inšpektori pochybenie v prevádzke Lidl konštatovali ako u jediného zo 6 kontrolovaných predajní. Kontrolóri navštívili bratislavské predajne reťazcov Kaufland, Tesco, Billa, COOP Jednota a Terno.
Tri produkty s chybnými cenami
60-gramovú cereálnu kaizerku ružinovský Lidl nepredával za garantovaných 16 centov, ale o tri centy drahšie. 70-gramovú makovku našli zákazníci napriek garantovanej cene 0,37 eura s cenovkou 0,44 eura. Pri slnečnicovom oleji od značky Bell bol rozdiel v garantovanej a skutočnej cene na predajni najvyšší, a to až o 30 centov. Namiesto garantovanej ceny 2,49 eura narazili inšpektori na cenu 2,79 eura.
Po tom, ako inšpektori navštívili predajňu reťazca na Trenčianskej, kde k cenovým anomáliám nedošlo, skonštatovali, že išlo len o individuálny omyl a nie nekalú systematickú praktiku Lidla.
Inšpektori si návštevou predajne Lidl na Trenčianskej ulici overili, či ide o individuálny omyl alebo systematickú nekalú praktiku predajne. „Tento nedostatok sa nepotvrdil, išlo o omyl, ktorý nebol systémový v rámci celého reťazca,“ skonštatovala SOI v správe.