Obdobný zákon už Francúzi raz schválili – v roku 2017.
Francúzsko chce pre miestnych influencerov zaviesť povinnosť označovania fotiek, ktoré boli upravené filtrom či retušou, a fotiek tváre, ktorá bola upravená plastickou operáciou a propaguje zákroky estetickej medicíny, píše Woman’s Wear Daily. S týmto vyhlásením prišiel francúzsky minister financií Bruno Le Maire.
Označovanie filtrov a retušu na Instagrame či Tiktoku by podľa ministra mohlo zmierniť deštruktívny vplyv na sebavedomie a psychiku používateľov sociálnych sietí. V poslednom čase rezonuje najmä tiktokový filter bold glamour, ktorý tvár mení na nepoznanie. Nebezpečný je aj tým, že pri pohybe tváre nezmizne ako bežný filter.
Vo Francúzsku v súčasnosti pôsobí približne 150-tisíc influencerov. Ak tento návrh nájde svoje uplatnenie v zákone, vláda je pripravená spustiť tím dohľadu na Generálnom riaditeľstve pre spotrebiteľské záležitosti.
„Akákoľvek propagácia kozmetickej chirurgie zo strany influencera v rámci plateného partnerstva bude zakázaná,“ povedal Le Maire. Zároveň dodal, že ak budú influenceri skúšať zákon obchádzať, dohliadajúci tím bude voči nim postupovať s nulovou toleranciou.
Francúzsko už s podobnými návrhmi má skúsenosť. V roku 2017 krajina schválila zákon, ktorý nariaďuje, aby fotografie, na ktorých sú photoshopom upravené ľudské telá, mali viditeľné značenie o tejto úprave.