Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Tímea Krauszová
23. marca 2023, 17:05
Čas čítania 1:34

TABUĽKA: Pozri si, ako sa zmenili poplatky za prihlásenie auta. Kedy môžeš ušetriť desiatky eur a kto si priplatí?

Kategória:
Slovensko
Uložiť Uložené

Prinášame ti prehľad poplatkov za prihlásenie auta.

Poplatky za prepis auta na nového majiteľa sa budú od polovice tohto roka počítať po novom. Novelou sa zníži počet výkonových kategórií motora so sadzbami priaznivejšími pre poplatníkov. Súčasne sa zmierňuje výška ekologického koeficientu pre staršie vozidlá s cieľom znížiť poplatkové zaťaženie týchto vozidiel.

Podľa predsedu SaS Richarda Sulíka maximálna výška poplatkov klesá z 3 900 eur na 1 000 eur a nové autá budú zaťažené maximálnym poplatkom už len 400 eur.

Poplatok sa zmenil pri prepise áut z kategórií vozidiel L, M1 a N1, okrem kategórie N1 s najviac tromi miestami na sedenie, dodáva Finsider.

Podľa nového zákona sa cena za prepis vypočíta podľa vzorca, v ktorom sa vynásobí poplatok podľa výkonu motora a tzv. ekologický koeficient vozidla (berie sa do úvahy vek, druh paliva a emisná trieda). Čím silnejší motor, tým vyšší poplatok, ale čím je autor staršie (alebo ekologickejšie), tým viac koeficient klesá. Novela bude účinná od 1. júla tohto roka. Celé znenie zákona nájdeš online.

Pozri si, ako budú poplatky vyzerať, v tabuľke nižšie.

Výkon motora v kW (nad)Výkon motora v kW (pod)Sadzba poplatku
menej ako 8080 vrátane33 €
8090 vrátane

60 €

90100 vrátane90 €
100110 vrátane

120 €

110125 vrátane200 €
125140 vrátane300 €
140155 vrátane500 €
155170 vrátane700 €
170210 vrátane900 €
210a viac1000 €

V druhej tabuľke si pozri, aký koeficient ti vyjde. Rozhoduje o ňom najmä emisná norma, ak sa nedá určiť, tak sa rozhodne podľa dátumu prvej evidencie.

Druh vozidla vzhľadom na druh palivaEkologický koeficient vozidla
Vozidlo staršie ako 40 rokov od dátumu prvej evidencie0,10
Vozidlo s druhom paliva: H2, kombinácia akékoľvek palivo+PHEV (Plug-In hybrid)0,20

Vozidlá s iným druhom paliva ako predošlé dva riadky (okrem elektromobilu) sa posudzujú podľa emisnej normy a dátumu evidencie:

– Emisná norma Euro 1/I
– Dátum prvej evidencie do 31.12.1996

1,00
– Emisná norma Euro 2/I
– Dátum prvej evidencie od 1.1.1997 do 31.12.2001
0,80

– Emisná norma Euro 3/III

– Dátum prvej evidencie od 1.1.2002 do 31.12.2006

0,70

– Emisná norma Euro 4/IV

– Dátum prvej evidencie od 1. 1. 2007 do 31. 12.2011

0,60

– Emisná norma Euro 5/V/EEV

– Dátum prvej evidencie od 1. 1. 2012 do 31. 8. 2016

0,50

– Emisná norma Euro 6a,b,c/VIA,B,C

– Dátum prvej evidencie od 1.9.2016 do 31.8.2020

0,45

– Emisná norma Euro 6d/VID a novšie

– Dátum prvej evidencie od 1.9.2020

0,40
Domov
Zdieľať
Diskusia