Lifestylový obsah, ktorý inšpiruje, vzdeláva aj zabáva, nájdeš na webe Refresher.
Články o móde, hudbe, športe či iných zaujímavostiach nájdeš na webe Refresher. Čítaj rozhovory so zaujímavými osobnosťami, otestuj sa v kvízoch, načerpaj inšpiráciu, čo pozerať, počúvať alebo aké trendy práve letia. Sleduj lifestylový obsah na webe Refresher.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na www.refresher.sk
Tímea Krauszová
10. decembra 2022 o 20:07
Čas čítania 1:34

Fotografovi z poburujúcej kampane pre značku Balenciaga sa vyhrážajú smrťou a nazývajú ho pedofilom

Kategória:
Zahraničie
Uložiť Uložené

S výberom produktov na fotenie pritom nemal nič spoločné.

Fotograf pre magazín National Geographic Gabriele Galimberti, ktorý vytvoril aj neslávne známe fotky pre nedávnu kampaň značky Balenciaga, čelí vyhrážkam a nenávisti. Pre The Guardian povedal, že mu ľudia píšu, že je pedofil, že vedia, kde býva, a že mu vypália dom. Zdôraznil, že s výberom produktov na fotkách a ani s neskorým ospravedlnením zo strany módnej značky nemal nič dočinenia.

Balenciaga pobúrila kampaňou, v ktorej pózujú malé dievčatá. V rukách majú plyšového medvedíka v BDSM inšpirovanom postroji. Ľudia fotky prirovnávali k šíreniu detskej pornografie. Za kontroverzné fotky sa značka niekoľko dní po vypuknutí internetovej kritiky ospravedlnila.

23. novembra 2022 o 11:30 Čas čítania 1:03 Balenciaga sa ospravedlňuje za kontroverznú kampaň. Deti pózujú s plyšovým medvedíkom v BDSM výstroji Balenciaga sa ospravedlňuje za kontroverznú kampaň. Deti pózujú s plyšovým medvedíkom v BDSM výstroji

Musíš sa zabiť, ty pedofil, odkazujú mu ľudia

Následkom kampane teraz fotograf čelí sám. Ľudia – v 90 % prípadov ide o obyvateľov USA – mu píšu nechutné odkazy, prajú mu smrť, radia mu, aby si siahol na život sám, a vyhrážajú sa mu tým, že mu zničia dom. 

Galimbertiho okrem toho nesprávne spájajú aj s kampaňou Adidas x Balenciaga, kde na fotke vidieť časť súdneho spisu z prípadu o detskej pornografii. Na tej však nepracoval a teraz žaluje niekoľko médií, ktoré ho s kampaňou prepojili.

Tašky boli súčasťou októbrovej prehliadky.
Tašky boli súčasťou októbrovej prehliadky. Zdroj: Balenciaga/propagační materiál

Fotograf dodáva, že miestnosť pred fotením nearanžoval. „Som dokumentárny fotograf, odfotím to, čo tam nájdem. Pre mňa to, či je miestnosť červená alebo žltá, nerobí žiaden rozdiel,“ povedal pre Guardian. Značke písal každý deň od publikácie fotiek, niekedy aj 3-4 emaily denne, kde ich prosil o pomoc a žiadal ich o vyjadrenie. Balenciaga mu odporučila nastaviť si súkromný účet na Instagrame.

Samotné vyjadrenia značky ku kampani prišli až o niekoľko dní neskôr, po tom, čo aj Kim Kardashian vyhlásila, že spoluprácu so značkou prehodnocuje.

Galimberti pre Guardian vysvetlil aj to, ako prebiehalo fotenie. Najskôr si skúšobné zábery urobil na figurínach, až potom do pózy postavili dievčatá. Šlo o deti zamestnancov značky a boli prítomné počas celého fotenia. Takže aj rodičia, aj ďalší členovia štábu medvedíkov videli. Opisovali ich ako punkové, podľa Galimbertiho nikto nespomenul BDSM. Sám tam videl prepojenie na punk, a preto sa mu nezdalo, že by šlo o nevhodnú situáciu.

21. novembra 2024 o 9:30 Čas čítania 6:16 Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia?

Toto bolo Galimbertiho prvé zadanie pre módnu značku. V minulosti už síce schytal kritiku, no vtedy šlo o kampaň proti zbraniam. Vraví, že nevie, ako sa brániť proti obvineniam z toho, že je pedofil. Prácu pre módny dom Balenciaga vzal, pretože mu ponúkli 20-krát vyššiu odmenu. Teraz prišiel o možnosť pracovať na jednom projekte s National Geographic a taktiež o možnosť výstavy.

Domov
Zdieľať
Diskusia