Okrem kozmetických vylepšení sa veľké veci udiali najmä pod kapotou.
Bolo len otázkou času, kedy sa na nové BMW M3 či M4 pozrie jeden z popredných úpravcov. Jedným z prvých je renomovaný nemecký tuner AC Schnitzer, ktorý si pripravil optické aj technické vylepšenia pre tie najostrejšie verzie modelov kupé a kabriolet strednej triedy.
Po optickej stránke najviac badať nové aerodynamické prvky, ktoré dopĺňajú dobre známe nárazníky – dodatočný predný splitter, aerodynamické lišty po stranách blatníka, prvky zvýrazňujúce členenie kapoty s otvormi, výraznejšie bočné prahy či odtrhovú hranu alebo krídlo na veku batožinového priestoru pre kupé.
Na výber sú dva dizajny a farebné vyhotovenia 20″ diskov AC Schnitzer, ktoré je možné osadiť širšími pneumatikami (až 295 mm). Úpravca informuje, že optické doplnky nie sú len na efekt, ale dokážu pri rýchlosti 200 km/h zvýšiť prítlak až o 40 kilogramov.
V interiéri sú zmeny tradične len v detailoch. Zákazník môže siahnuť po špeciálne prešívanom volante s použitím Alcantary, veľkých hliníkových pádlach pod volantom či hŕstke iných detailov. Všetko to závisí od preferencií, a teda každý si môže zvoliť doplnky, ktoré sú mu blízke. Samozrejme, gro vylepšení sa upriamuje na technickú stránku.
Excelentný 3-litrový radový benzínový šesťvalec totiž môže po zásahoch šikovných rúk z AC Schnitzer poriadne nabrať na výkone. Pôvodných 375 kW/510 koní a 650 Nm je možné v zmysle jednotlivých výkonnostných stupňov navýšiť až na úroveň 449 kW/610 koní a krútiaci moment 750. Pre porovnanie, o triedu väčšie M5 s V8 pod kapotou má v štandardnom vyhotovení „len“ 441 kW/600 koní. Rýchlostné parametre nám, žiaľ, tuner zatiaľ nešpecifikuje, je však jasné, že akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládnu upravené kúsky za menej ako 3,5 sekundy, čo je údaj sériového vyhotovenia.
Zaujímavé informácie so sebou prináša aj možná úprava podvozkových komponentov. Nemci prichádzajú s možnosťou zvoliť buď športové pružiny znižujúce svetlú výšku o 20 mm, alebo nastaviteľné zavesenie kolies RS, ktoré zníži M-štvorku až o 40 milimetrov. Docielená tak má byť značne lepšia stabilita pri vyšších rýchlostiach.