Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Tento článok je PR správa spoločnosti Orange.
27. decembra 2021 o 11:45
Čas čítania 1:47
Sponzorovaný obsah

Nadácia Orange spolu s občianskymi združeniami pracuje na tom, aby duševne odľahčili zdravotníkom

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Spojili sa, aby pomohli tým, ktorí denne riskujú životy.

Máme tu najkrajšie sviatky v roku. Práve počas tohto obdobia je dôležité, aby sme prejavili empatiu našim blízkym, ale aj ľuďom, z ktorých väčšina už druhé Vianoce trávi v preplnených nemocniciach a zachraňuje životy.

pomoc
Zdroj: IPčko, o. z.

Nadácia Orange aj z tohto dôvodu podporuje prevenciu v oblasti duševného zdravia. V predvianočnom období smeruje svoju pomoc ľuďom, ktorí neprestajne podliehajú stresovým situáciám a bez ktorých by to spoločnosť nemohla ustáť. V spolupráci s OZ IPčko a iniciatívou #Kto pomôže Slovensku podáva pomocnú ruku aj slovenským zdravotníkom a zdravotníčkam.

„V rámci našej iniciatívy sa od prvej vlny pandémie zameriavame na priamu pomoc zdravotníkom. Sme s nimi v úzkom kontakte a potrebu posilňovať ich duševné zdravie vnímame veľmi silne. Preto chceme poďakovať všetkým partnerom, vďaka ktorým sa naša iniciatíva napĺňa a pomáha tam, kde je to potrebné,“ vysvetľuje za iniciatívu #Kto pomôže Slovensku Lucia Šicková.

telefonat
Zdroj: Pexels.com

Nadácia Orange sa od začiatku mimoriadnej spoločenskej situácie venuje duševnému zdraviu prostredníctvom posilnenia krízových liniek pomoci, ktoré poskytujú bezplatné, anonymné a nonstop psychologické poradenstvo. Novú krízovú linku 0800 500 333 vytvorila v apríli 2020 pre občianske združenie IPčko, ktoré poskytuje služby poradne nielen cez telefón, ale aj cez chat, maily a video. Technické riešenie linky zabezpečil Orange v rekordnom čase – 12 dní. Poradňa je momentálne jednou z najvyužívanejších krízových liniek pomoci na Slovensku. V náročnom predvianočnom období ju nadácia opäť finančne podporila a v spojení s iniciatívou #Kto pomôže Slovensku teraz adresuje psychologickú pomoc zdravotníkom a zdravotníčkam.

„V posledných týždňoch sme vo veľmi intenzívnom kontakte so zdravotníkmi v prvej línii. Sú unavení, vyčerpaní, prežívajú akútny stres a pociťujú aj hnev na to, keď sa spochybňuje existencia vírusu. V našom tíme sme premýšľali, ako byť zdravotníkom ešte viac užitoční okrem toho, že im poskytujeme anonymnú prvú psychologickú pomoc na našich linkách pomoci. Spojili sme s Nadáciou Orange a iniciatívou #Kto pomôže Slovensku. Pre zdravotníkov sme pripravili plagáty a letáky, v ktorých nájdu techniky prvej pomoci zamerané na posilnenie duševnej imunity počas tretej vlny pandémie covidu-19, ktoré vznikli vďaka Orangeu a v spolupráci s iniciatívou ich rozdistribuujeme a umiestnime do priestorov nemocníc,“ uviedol psychológ a riaditeľ IPčka Marek Madro.

Ilustračná fotografia.
Ilustračná fotografia. Zdroj: Pexels.com

„Z dlhotrvajúcej pandemickej situácie sme vyčerpaní všetci. Keď sme sa dozvedeli, čomu čelia zdravotníci a zdravotníčky v nemocniciach s limitovanými kapacitami a pribúdajúcimi prípadmi nakazených či dokonca so stratami ľudských životov, uvítali sme prístup iniciatívy #Kto pomôže Slovensku. Chceme hľadať efektívne formy pomoci a aspoň malými krokmi podporiť našich zdravotníkov a zdravotníčky, ukázať im, že nám na nich záleží a že bez nich by sme to nezvládli,“ povedala Andrea Ungvölgyi, správkyňa Nadácie Orange.

IPčko zároveň poskytne zdravotníkom možnosť prednostne získať termín a objednať sa na konzultáciu so psychológom. Stačí, ak napíšu svoju prosbu na [email protected]. Viac informácií môžeš nájsť aj na www.krizovalinkapomoci.sk a www.nadaciaorange.sk.

Domov
Zdieľať
Diskusia