Ukázalo sa, že mladých ľudí láka podnikanie hneď z viacerých dôvodov.
Spoločnosť Herbalife Nutrition nedávno uskutočnila prieskum medzi viac ako 25 000 ľuďmi vo veku od 18 do 40 rokov v 35 krajinách sveta, ktorý priniesol zaujímavé zistenia. Globálny prieskum sa zameriaval na otázky týkajúce sa podnikania mladých ľudí. Naznačuje celkom prekvapujúce zistenie, ako napríklad že ľudia považujú za optimálny vek na začatie podnikania 28 rokov.
Z respondentov, ktorí chcú začať podnikať, sa vyše polovica (51 %) obáva, že ich nebudú brať vážne pre ich vek, avšak zároveň vnímajú svoju mladosť ako pozitívum. Až polovica z nich uviedla, že ich vek zvyšuje ich šance na úspech.
Na digitálnej gramotnosti a technologických zručnostiach záleží
Jednou z výhod, ktorou disponujú najmä mladší podnikatelia, je podľa prieskumu ich technická zdatnosť.
- Šesť z desiatich (61 %) respondentov uviedlo, že sa vedia lepšie než iné generácie prispôsobiť novým technológiám.
- 43 % respondentov uviedlo, že s väčšou pravdepodobnosťou budú mať nové, ešte neprebádané nápady.
- 29 % tých, ktorí si chcú založiť firmu, uviedlo, že sa oproti iným generáciám „menej boja zlyhania“.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že mladší respondenti menej často živia rodinu alebo splácajú hypotéku, čo im umožňuje dobrodružnejší a objavnejší prístup k vedeniu svojho biznisu. Táto túžba bola aj hlavným motivačným faktorom, ktorý uviedli respondenti túžiaci po podnikaní, nasledovaná schopnosťou uspokojiť svoju vášeň. Že je vášeň dôležitá, Herbalife Nutrition zistil aj u svojich nezávislých distribútorov, ktorí začali podnikať v oblasti výživy.
Očakávané riziko
Začať podnikať si vyžaduje istú dávku vášne aj odvahy. Byť sám sebe šéfom predstavuje nielen vzrušujúcu predstavu, ale aj nutnosť uvedomiť si riziko spojené s tým, že si zodpovedný za svoje úspechy, prípadne neúspechy. Takmer 75 % respondentov v prieskume uvádza, že sníva o tom, že sa stanú podnikateľmi. To len zdôrazňuje, aká lákavá je šanca stať sa šéfom sám sebe, rovnako aj sloboda v určovaní si pracovného času.
„Mladým podnikateľom vždy odporúčam, že keď sa učia zvládať každodenné náročné úlohy spojené so začatím vlastného podnikania, je nevyhnutné, aby sa obklopili podpornou komunitou vrátane mentorov a takých ľudí, ktorí ich budú neustále posúvať vyššie na novú úroveň. Nielen ľuďmi, ktorí na všetko len prikyvujú,“ hovorí John DeSimone, prezident spoločnosti Herbalife Nutrition.
Prieskum navyše odhalil, že 31 % dospelých berie podnikanie ako príležitosť na zmenu kariéry. Ďalších 26 % respondentov uviedlo, že založenie malej firmy by im mohlo pomôcť zvýšiť si príjem po tom, ako sa im v dôsledku pandémie skrátil pracovný čas. Podnikanie sa okrem toho často považuje za cestu, ktorá dokáže ľuďom poskytnúť viac času na realizáciu mimopracovných záľub.
Bez skúseností to nejde
Túžba po podnikaní však neznamená, že sa doň respondenti vrhajú bezhlavo – myslia si, že človek by mal mať okolo päť a pol roka skúseností predtým, než si založí vlastnú firmu. Ak pandémia podnikateľov niečo naučila, tak to, že bez ohľadu na vek je rozdiel medzi úspechom a neúspechom často v dobrých podnikateľských základoch, ochote učiť sa, schopnosti prispôsobiť sa a v neposlednom rade aj v zápale pre svoju prácu.
„Sme hrdí na to, že môžeme spolupracovať s podnikateľmi z celého sveta – našimi nezávislými distribútormi –, ktorí pomáhajú svojim komunitám byť zdravšími prostredníctvom výživy. Majitelia malých biznisov si cenia svoju nezávislosť, flexibilitu a veria svojej práci,“ dodáva John DeSimone.
Podnikanie môže byť skvelou príležitosťou, ako získať väčšiu kontrolu nad svojím životom, a ako ukázal aj prieskum, práve mladší ľudia disponujú potenciálom dosiahnuť svoje ciele. Ak uvažuješ o tom, že by si sa rád stal sám sebe šéfom, možno je najvyšší čas niečo s tým urobiť.
Kto je John DeSimone?
John DeSimone ako prezident spoločnosti Herbalife Nutrition pokračuje v napĺňaní filozofie spoločnosti a plne podporuje jej hodnotu pomáhať ľuďom žiť zdravým a aktívnym životným štýlom prostredníctvom personalizovanej výživy a obchodnej príležitosti.
John DeSimone má na starosti riadenie regionálneho vedenia spoločnosti, ktoré je zodpovedné za rast biznisu v oblasti vysokokvalitnej výživy, ako aj za zvyšovanie výkonnosti na 95 trhoch po celom svete. Okrem toho John DeSimone zodpovedá za podporu smerom k distribútorom na celom svete vrátane marketingu, propagácie, sponzorstva, podpory obchodných metód, podujatí a komunikácie s nezávislými distribútormi Herbalife Nutrition.
V spoločnosti pôsobí od roku 2007, pričom v nej zastával viacero vedúcich strategických pozícií, naposledy ako spoluprezident a riaditeľ pre oblasť stratégie. John DeSimone má vyše 25-ročné skúsenosti v oblasti korporátnych financií. Bakalársky titul v odbore firemnej administratívy získal na Bryant University na Rhode Islande v USA.