Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Gastronovinky na Refresheri ti prináša WoltObjednávaj si z množstva reštaurácií so skvelými zľavami na Wolte. S doručením.Objednaj si jedlo
22. októbra 2021, 12:13
Čas čítania 0:54
Tímea Krauszová

Známy predajca kávy si musel zmeniť logo, pretože to predošlé bolo rasistické

Známy predajca kávy si musel zmeniť logo, pretože to predošlé bolo rasistické
Zdroj: Flickr/A.Currell/volně k užití
NEWS KÁVA RAKÚSKO
Uložiť Uložené
Gastronovinky na Refresheri ti prináša WoltObjednaj si jedlo

Kritici tvrdili, že logo reprezentuje kolonializmus a utláčanie a podporuje rasistické stereotypy.

Známy rakúsky výrobca a predajca kávy Julius Meinl musel zmeniť svoje logo, pretože bolo označované za rasistické. Logo už v minulosti prešlo úpravou pre rovnaký dôvod. Kontroverziu spôsobuje profil osmanského chlapca s fezom, tradičnou červenou čiapkou. Podľa RFI sa kritikom nepozdávala, lebo podporovala rasistické stereotypy.

Odkaz na kávovú minulosť

Pôvodné logo ešte z 20. storočia zachytávalo vzťah medzi Osmanskou ríšou a Rakúsko-Uhorskom. Práve vďaka Turkom sa do Viedne dostala káva a rozmohla sa kaviarenská tradícia v našich končinách. Logo redizajnovali v roku 2004, pretože čelilo kritike za odkaz na kolonializmus a utláčanie. Došlo k zjednodušeniu: tvár chlapca aj čiapka boli biele, pozadie ostalo červené, aby farba pleti nebola jasná.

Domov
Zdieľať
Diskusia