Kritici tvrdili, že logo reprezentuje kolonializmus a utláčanie a podporuje rasistické stereotypy.
Známy rakúsky výrobca a predajca kávy Julius Meinl musel zmeniť svoje logo, pretože bolo označované za rasistické. Logo už v minulosti prešlo úpravou pre rovnaký dôvod. Kontroverziu spôsobuje profil osmanského chlapca s fezom, tradičnou červenou čiapkou. Podľa RFI sa kritikom nepozdávala, lebo podporovala rasistické stereotypy.
Odkaz na kávovú minulosť
Pôvodné logo ešte z 20. storočia zachytávalo vzťah medzi Osmanskou ríšou a Rakúsko-Uhorskom. Práve vďaka Turkom sa do Viedne dostala káva a rozmohla sa kaviarenská tradícia v našich končinách. Logo redizajnovali v roku 2004, pretože čelilo kritike za odkaz na kolonializmus a utláčanie. Došlo k zjednodušeniu: tvár chlapca aj čiapka boli biele, pozadie ostalo červené, aby farba pleti nebola jasná.