Tomu sa hovorí šikovný clickbait.
„Platí zákaz cestovania. BUBO pozýva do Ománu." Takto znie nadpis najnovšej inzercie cestovnej kancelárie Bubo. Ich reakciou na zákaz cestovania za rekreáciou je pozvánka na cestu do Ománu privátnym lietadlom. Nenechaj sa však zmiasť nadpisom – v skutočnosti ide o súťaž o cestu do exotiky s odletom naplánovaným na jeseň 2021.
Cestovanie virtuálne
Pandémia zúri a momentálne je zakázané vycestovať zo Slovenska za rekreáciou. Mnohí ľudia teda cestujú aspoň prstom po mape či virtuálne vďaka rôznym blogom, instagramovým účtom či videám na YouTube. Podobne pozýva na takéto virtuálne cesty aj Bubo: kým ich klienti čakajú, kedy budú môcť opäť vycestovať za exotikou, pripravili si súťaž.
Na ich blogu sú rôzne zľavové kódy, vďaka ktorým sa môžeš preklikať cez kvíz. Ak správne zodpovieš všetkých 10 otázok (odpovede sú rovnako ukryté na ich blogu), dostaneš sa do žrebovania o zájazd.
Neobchádzajú teda žiadne platné pravidlá, len jednoducho lákajú ľudí, aby si otvorili článok. Práve clickbaitový nadpis sa však zdá problematický, obzvlášť v čase, keď mnohí ľudia čítajú často iba nadpisy.
Navodzuje totiž dojem, že napriek všemožným zákazom sa jednej cestovke darí obchádzať nariadenia – vďaka privátnym lietadlám a pre bohatých, ktorí si to môžu dovoliť, pravidlá neplatia.
Nejde pritom o prvý prípad, keď majiteľ Ľuboš Fellner nabáda ľudí k cestovaniu nie práve vhodne zvoleným slovníkom.