Rozdiel medzi variantom od Alpiny a emkovým derivátom je menší ako kedykoľvek predtým.
Značka Alpina dlhé roky predstavuje akýsi medzník medzi najsilnejšími bežnými a vrcholnými M verziami od BMW. V modelových radoch, kde mníchovský výrobca neponúka plnohodnotné M (7 či X7), dokonca štafetu preberá práve „ladič“ z Buchloe. K veľmi zaujímavej situácii však došlo v prípade radu 8, kde Alpina práve predstavila variant B8 Gran Coupé, ktorý je výkonnejší aj ako BMW M8 Gran Coupé.
Ako je zvykom, aj v tomto prípade platí, že základom pre úpravy nie je spomínané emko, ale „len“ slabšie osemvalcové vyhotovenie M850i xDrive. To v sériovom stave disponuje výkonom 390 kW/530 koní a 750 N.m, technici z Alpiny však z dvakrát preplňovaného 4,4-litrového V8 vydolovali až 457 kW/621 koní a 800 N.m. V dôsledku toho Alpina B8 prekonáva aj 600-koňové M8, zabúdať však netreba na naďalej najvýkonnejší, 625-koňový variant s dodatkom Competition.
Akceleráciu z pokoja na rýchlosť 100 km/h zvládne osmičkové Gran Coupé od Alpiny za 3,4 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je až 324 km/h. Dodajme, že „štandardné“ M8 od BMW zvládne túto disciplínu za 3,2 sekundy, maximálnu rýchlosť však má obmedzenú „len“ na 290 km/h. Alpina uvádza, že veľké zmeny nastali v podvozkovej časti – stabilizátory sú tuhšie, pružiny od BMW nahradili tie od značky Eibach.
Zaujímavosťou je, že po vizuálnej stránke ide opäť o Alpinu, ktorá má už aj športový optický M paket (v minulosti to tak takmer nikdy nebolo). Ani v tomto prípade nechýba povestný splitter na prednom nárazníku s nápisom Alpina uprostred, zatiaľ čo zadný nárazník nevypĺňa dvojica podlhovastých koncoviek výfuku, ale štyri okrúhle. Drobnými zmenami prešli bočné prahy a zadný difúzor, no a do pneumatík sú zabalené ikonické mnoholúčové 20" disky.
V interiéri sú zmeny len v detailoch – pribudli plakety a nápisy Alpina, infotainment dostal náhľadový obrázok vozidla v typickej zelenej farbe, zatiaľ čo digitálne budíky majú povestný modrý podklad. Na záver tu máme cenové relácie. Alpina B8 v doposiaľ jedinej predstavenej karosárskej verzii, teda ako Gran Coupé, štartuje na nemeckom trhu sumou od 161-tisíc eur.