Obľúbená škodovácka alternatíva k SUV prichádza v novej generácii.
Po odhalení novej Octavie bolo len otázkou času, kedy spoznáme aj vyhotovenia RS a Scout. Prvú menovanú alternatívu nám značka Škoda predstavila už pred pár mesiacmi formou hybridného RS iV, teraz prišiel čas na outdoorový variant. Žiadne veľké prekvapenie sa neodohráva a Škoda Octavia Scout ide v šľapajách svojho predchodcu.
Naďalej tak platí, že terénnejšie strihnutá verzia bude k dispozícii výhradne vo verzii kombi, ktorá dostala oplastovanie – ochranné prvky s "hliníkovou" aplikáciou nájdeme na spodnej časti predného i zadného nárazníka, zatiaľ čo bočné prahy a blatníky dostali plastové lemy.
Štandardom sú 18" disky, opciu tvoria 19-ky, no a chýbať nemôže ani od výroby vyššia svetlá výška o 15 milimetrov. Scout sa napokon pýši striebornými späťákmi, lištami okolo okien a strešným nosičom.
Ako je zvykom, v interiéri dá Scout o sebe vedieť špecifickým dekórom pripomínajúcim drevo, pribudli ale aj sedadlá, ktorých povrch tvorí látka ThermoFlux. Samozrejme, ako v exteriéri, tak aj vnútri nájdeme viacero plakiet, samozrejmosťou sú pedále s hliníkovými prvkami, ale aj zaujímavé hnedé prešívanie čalúnenia. Dvojramenný volant sa nemení, rovnako tak uprostred palubovky umiestnený 10" displej infotainmentu Columbus.
Azda najväčšou zaujímavosťou je fakt, že vôbec po prvýkrát v histórii neznamená verzia Scout automaticky pohon všetkých kolies. Inými slovami, v základe je nová Octavia Scout výhradne s predným pohonom, treba ale dodať, že platí to len pre vybrané trhy. Slovenska sa to netýka, a teda vždy bude novinka vybavená pohonom 4x4 (s elektricky riadenou medzinápravovou spojkou).
Pokiaľ ide o motorizácie, ponuka je oklieštená výhradne na 2-litrové agregáty. Tradičnú naftovú alternatívu zastupuje obľúbené 2.0 TDI s výkonom 110 kW / 150 koní, k dispozícii bude však aj vynovený agregát 2.0 TDI EVO s výkonom až 147 kW / 200 koní a 400 Nm. Naopak, benzínovú ponuku zastupuje motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW / 190 koní.
Aj tu teda platí, že 2-litrové TSI-čko nebude k dispozícii výhradne pre športovo ladený model RS, ale aj pre Scout či obyčajnú Octaviu. To je rozdiel od koncernového brata, nového Volkswagenu Golf, kde motor 2.0 TSI nájdeme už len ako variant GTI (a neskôr R). Na záver dodajme, že pre Scout je štandardom 7-stupňová automatická prevodovka DSG. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme.