Reklamy kontroluje Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).
Ak sa ti nepáči reklama, môžeš ju nahlásiť na stránke AK RPR. Stačí vyplniť formulár sťažnosti a rada ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy posúdi tvoju sťažnosť a zistí, či došlo k porušeniu Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR.
Rada sa naposledy zaoberala štyrmi reklamami, jednou z nich bol plagát na facebookovom evente Nadácie Cvernovky. Ten sa volal HELLOQUEEN 2019 a AK RPR zaevidovala niekoľko sťažností. „Prvý sťažovateľ má za to, že reklama hanlivým spôsobom parafrázuje národný symbol, patrónku katolíckych veriacich a tiež národný symbol Slovenskej republiky "pietu Sedembolestnej Panny Márie". Týmto spôsobom dehonestuje náboženské cítenie katolíckych veriacich na Slovensku a tiež symbol Slovenskej republiky,“ píše v správe rada.
Druhá sťažnosť bola rade doručená od tvoriaceho sa Združenia slovenských katolíkov. „Združenie protestuje proti zneváženiu Sedembolestnej Panny Márii a jej syna Ježiša Krista na plagáte propagujúcom „divoký žúr“. Hlavná postava na plagáte štylizujúca sa ako kráľovná pekiel v imitovanom zobrazení piety znevažuje ako matku Ježiša Krista, v katolícke cirkvi chápanú ako Kráľovnú nebies, tak aj jej syna ležiaceho v jej náručí,“ opisuje sťažnosť rada.
Podľa tretieho sťažovateľa reklama hrubo hanobí kresťanské náboženstvo, slovenský národ, katolícke vierovyznanie a katolícku tradíciu na Slovensku.