Rok 2019 bol plný úspechov, ale aj pádov. Toto sú momenty, na ktoré svet módy s radosťou zabudne.
Do kampaní, spoluprác a influencerov investovali módne značky v uplynulom roku miliardy eur, no nie vždy sa všetko podarí podľa plánov. Kampane môžu mať slabý dosah, influenceri nemusia svojimi príspevkami nikoho donútiť k tomu, aby si kúpil propagovaný produkt a v neposlednom rade môže byť samotná kolekcia jednoducho nezaujímavá.
Oveľa väčší problém však nastane vtedy, keď sa značka kvôli svojim produktom stane terčom kritiky zo strany verejnosti. Takýchto momentov sme zažili v roku 2019 hneď niekoľko a tu sú najzaujímavejšie z nich.
Bojkot Gucci
Príchod Alessandra Micheleho na pozíciu hlavného návrhára značky Gucci spôsobil hotovú revolúciu. V priebehu rokov 2016 až 2018 zaznamenávala značka extrémne nárasty tržieb, jej produkty nosil doslova každý a z Gucci sa stal najpopulárnejší módny brand na planéte. Takýto rast však nemohol trvať večne a zlomový moment nastal práve začiatkom roku 2019.
Graf tržieb Gucci od nástupu Alessandra Micheleho.
Tržby síce pochopiteľne raz museli začať klesať, ale nebyť jedného prešľapu, vedenie Gucci mohlo byť so svojimi výsledkami oveľa spokojnejšie. V období, kedy sa snažia všetky firmy zvyšovať diverzitu a zasadzovať sa za rovnoprávnosť bez ohľadu na pohlavie, sexuálnu orientáciu, či pôvod, totiž značka Gucci vypustila do predaja produkt, ktorým si narobila viac škody než osohu.
Čierny rolák s výrezom na ústa, lemovaný červenou látkou, totiž pripomínal neslávne známy „blackface“ kostým, ktorým sa začiatkom minulého storočia karikovali osoby tmavej pleti. Hneď po tom, čo začala verejnosť produkt kritizovať, ho značka stiahla z predaja a vydala verejné ospravedlnenie. Ani to však nepomohlo a známe osobnosti sa rozhodli spustiť bojkot.
50 Cent, ktorý bol jedným z mnohých ľudí podporujúcich bojkot značky Gucci.
Niektorí ľudia tak svoje oblečenie Gucci pálili, iní ho začali vo veľkom predávať po bazároch a väčšina z nich sa zhodla na tom, že kým značka nezamestná afroamerických návrhárov, nebudú ju kupovať. Na čelo bojkotu sa postavili mnohí raperi ako Lil Pump alebo T.I., no aj napriek ich snahe a podpore celej komunity si pol roka po škandále na bojkot už nikto ani nespomenul a Gucci je stále jednou z najpopulárnejších značiek.
Prepadáky od Supreme
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo Supreme tento rok nevyšlo
- Prečo Alex Vortex viac ako módu miluje pozornosť
- Čo ostalo po megakampani AboutYou
- Čím Kim Kardashian nahnevala Japoncov
- Ako dopadli prehliadky Victoria's Secret
- Čím si sami poškodili Versace, Givenchy, Coach, Balmain či Off-White