Po nádhernom kupé LC sa do ponuky Lexusu začleňuje aj variant bez strechy.
Dizajn je subjektívnou záležitosťou, iste nám ale dáš za pravdu, že aj v automobilovom svete platí, že sú značky, ktorých počiny jednoducho viac či menej vyčnievajú zo sivého priemeru. Takouto značkou je rozhodne aj automobilka Lexus, ktorá dlhé roky jasne naznačuje, že sa nemieni podriaďovať konvenciám, práve naopak, stoj-čo-stoj sa snaží okamžite zaujať.
Dôkazom toho je prakticky celé modelové portfólio, ktoré skutočne vyčnieva a je extravagantnejšou alternatívou najmä k nemeckým prémiovým značkám. Okrem toho sa ale do ponuky pred pár rokmi zaradilo krásne kupé LC, ktoré okamžite zarezonovalo svojimi mimoriadne pôvabnými krivkami. O tie zďaleka neprišiel ani nový otvorený variant Convertible.
Síce je pravdou, že nie každý je zástancom výstredného dizajnu, pravdou je ale i to, že pri pohľade na novinku nejednému z nás doslova padne sánka. Môžu za to nádherne krivky, jedinečný štýl a estetický návrh, ktorý miestami pôsobí ako koncept. 2-dverový kabiolet možno rozhodne označiť za jeden z tých vôbec najkrajších, aké sú momentálne na scéne.
Nové LC 500 Convertible v porovnaní s kupé nedisponuje žiadnymi zásadnými novinkami, bez strechy je však LC-ko azda ešte atraktívnejšie – už na prvý pohľad padne do oka jeho efektne zladenie exteriéru a interiéru. K oficiálnemu odhalenie verzie Convetible došlo na práve prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles.
S rozmermi 4 760 x 1 920 x 1 350 milimetrov možno napísať, že od kupéčka ho odlišuje len o 10 milimetrov kratšia karoséria, ktorá je zároveň o zanedbateľných 5 mm vyššia. Podstatné ale je, že plne elektricky ovládaný mechanizmus umožňuje zložiť strechu za 15 sekúnd, opačný akt trvá o sekundu dlhšie. Samotný proces je možné vykonať až do rýchlosti 50 km/h. Aby sme nezabudli, strecha nie je plechová, ale plátená.
Ako naznačuje zaužívané označenie, LC 500 Convertible poháňa známa atmosférická 5-litrová V8-čka, ktorej výkon je v tejto verzii na úrovni 351 kW / 477 koní a 540 Nm. Sila je výhradne na zadné kolesá posielaná až cez 10-stupňový automat, žiaľ, bližšie rýchlostné parametre zatiaľ nepoznáme. Aj v tomto prípade ale platí, že LC-čko je primárne luxusné a rýchle GT-čko, nie ortodoxný športiak.
K prvým zákazníkom sa novinka dostane začiatkom budúceho leta. Automobilka dodáva, že v tom čase bude už súčasťou vynoveného infotainmentu nielen služba Apple CarPlay, ale aj Android Auto. Žiaľ, v interiéri si naďalej miesto nachádza multimediálny systém Remote Touch, ktorý sa ovláda prostredníctvom nie veľmi intuitívneho touchpadu na stredovom tuneli, ktorý poznáme zo súčasných modelov.
Tak či onak to ale takmer vôbec nekazí úžasný dojem z toho, čo posádka po nastúpení do luxusného kokpitu vidí. Pre otvorenú verziu sa do ponuky začlenila funkcia, ktorá má na starosti vyhrievanie oblasti krku v momente, keď vonku nie je zrovna najteplejšie počasie, no posádka si chce užiť jazdu bez strechy.