Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. augusta 2017, 16:06
Čas čítania 0:00
Ľuboš Č.

Skvelá Vojna o planétu opíc divákov do kinosál nedostala. Bude z filmu komerčný prepadák?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Letný blockbuster dokazuje, že prvotriedna kvalita automaticky neznamená komerčný úspech.

Azda nikoho netreba presviedčať, že Vojna o planétu opíc patrí medzi najlepšie blockbustery tohto roka. Posledný diel vydarenej trilógie si získal srdcia filmových kritikov i fanúšikov po celom svete, napriek tomu sa však zdá, že komerčný potenciál filmu zostal nevyužitý. Päť týždňov po premiére sa totiž ukazuje, že film napriek svojim nesporným kvalitám nedokázal do kín prilákať dostatok divákov a naplniť očakávania tvorcov. Tie boli právom vysoké – Zrodenie planéty opíc sa v roku 2011 ukázalo ako obrovské prekvapenie a s rozpočtom 93 miliónov dolárov dokázalo zarobiť 482 miliónov. Pokračovanie nasledovalo o dva roky neskôr a úspech ešte znásobilo - tržby Úsvitu planéty opíc sa pri rozpočte 208 miliónov zastavili na takmer trištvrte miliardy dolárov.

Skvelá Vojna o planétu opíc divákov do kinosál nedostala. Bude z filmu komerčný prepadák?
Zdroj: 20th Century Fox

Štúdio 20th Century Fox pochopiteľne podobné čísla čakalo aj pri poslednej časti trilógie, s istotou už ale možno povedať, že nič také sa nestane. V porovnaní s dvojicou predchodcov Vojna o planétu opíc zarába najpomalšie a musí ujsť ešte hodný kus cesty, aby pri profite zasvietila zelená. Snímka pritom v týždeň svojej premiéry začala vynikajúco. Na prvom mieste v rebríčkoch nahradila marvelovku Spider-Man: Homecoming a celosvetové tržby prekročili stomiliónovú hranicu. Zdalo sa, že film má našliapnuté tým správnym smerom, no hneď v druhý týždeň nasledovalo vytriezvenie a astronomický prepad o 62,9%. Dôvod? Nolanov Dunkirk. Najnovší počin majstrovského režiséra hravo vytlačil Vojnu o planétu opíc do úzadia a tá sa z toho už spamätať nedokázala. Momentálne má letný hit na konte tržby v hodnote 314 miliónov, čo pri rozpočte 150 miliónov nie je žiadny zázrak. Najmä ak do úvahy vezmeme ďalšie skryté náklady (predovšetkým v podobe marketingu), ktoré rozpočet pokojne mohli navýšiť na dvojnásobok.

Skvelá Vojna o planétu opíc divákov do kinosál nedostala. Bude z filmu komerčný prepadák?
Zdroj: 20th Century Fox

Poslednou nádejou, a v tomto prípade vôbec nie malou, je pre Fox ďaleký východ. Vojna o planétu opíc totiž stále čaká na svoju premiéru v Južnej Kórei (15. august/srpen), Číne (15. september/září) a Japonsku (13. október/říjen). Ak sa jej podarí napodobniť úspech svojho predchodcu, ktorý tu bol schopný zarobiť 147 miliónov, straty štúdia by nemuseli byť také devastačné. S tým, že snímka v tržbách na prvé diely nedosiahne, sa už vlastníci práv pravdepodobne zmierili, úspech v Číne by ale filmu nadmieru pomohol, keďže myšlienka možných pokračovaní by azda stále zostala na stole. Ako sa bude Caesarovmu dobrodružstvu dariť, ukážu až nasledujúce mesiace. Pohľady štúdia Fox už však smerujú do roku 2018. V ňom pod značkou spoločnosti uvidíme komiksové bomby Deadpool 2, X-Men: Dark Phoenix či New Mutants.

Domov
Zdieľať
Diskusia