Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. marca 2019, 19:18
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo veľkou modernizáciou

Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo veľkou modernizáciou
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=42840194&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=0" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Krátko po facelifte klasického GLC sa zmien dočkal aj variant kupé.

Pri príležitosti autosalónu v Ženeve sme spoznali modernizovanú podobu úspešného GLC, ktorým Mercedes-Benz zaznamenal veľký úspech. Krátko na to nás nemecká automobilka informuje o tom, že rozsiahlejšieho faceliftu sa dočkal aj štýlovejší variant GLC kupé.

Aj tu evidujeme zmeny najmä v prednej časti, kde si miesto našli úplne nové Multibeam LED svetlomety s prepracovanou grafikou i samotným tvarom. Pozmenené krivky dostala aj rozmerná predná maska a nárazník, ktorý má ešte väčšie otvory. V skutočnosti však ide do veľkej miery len o plastové výplne, čiže vec dizajnu než funkcie.

Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou
Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou Zdroj: media.daimler.com

V zadnej časti sú už zmeny len decentné. Nárazník má jemne odlišné línie, zatiaľ čo úzke svetlomety dostali modernejšie grafické spracovanie. Veľkými novinkami sa pýši kokpit, kde sa už objavuje revolučný infotainment MBUX.

Jeho podstatou je ovládanie hlasom a gestami, spomenúť však treba i prvky rozšírenej reality. Najnovšie rozhranie si tak vyžiadalo väčší, až 10,25” centrálny displej, ktorý sa už po novom môže ovládať aj dotykmi. Novej generácii infotainmentu je prispôsobený aj stredový tunel, kde už nie je združený otočný ovládač, ale dotykový touchpad. 

Samozrejme, nechýbajú ani nové, 12,3” digitálne budíky, ktoré nahradili doterajšie analógové. Do interiéru sa napokon nasťahoval nový multifunkčný volant a viaceré nové farebné kombinácie ozdobných prvkov.

Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou
Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou Zdroj: media.daimler.com

Azda najväčšie zmeny sa ukrývajú pod kapotou. Mercedes-Benz totiž kompletne vymenil pohonné ústrojenstvo novou generáciou agregátov. Hlavnou novinkou faceliftu je preto nový benzínový dvojliter s twin-scroll turbodúchadlom, ktorý navyše spolupracuje s 48 V hlavnou sieťou. Vďaka mild-hybridnej technológii sa tak motor za ideálnych podmienok vie počas jazdy úplne vypnúť, naopak, v prípade potrieb dokáže funkcia EQ Boost dodať ďalších 10 kW.

Nový benzínový dvojliter zastupuje dve výkonnostné verzie - GLC 200 (145 kW / 197 koní) a GLC 300 (190 kW / 258 koní). K úplnej výmene motorov dochádza aj na strane turbodieselov, kde doterajšiu 2,1-ku nahradil dvojliter. V ponuke tak sú verzie GLC 200d (120 kW / 163 k), GLC 220d (143 kW / 194 k) a GLC 300d (180 kW / 245 koní). 

Otázkou je, ako je to s 3-litrovým turbodieselom vo verzii 350d, keďže ten tlačová správa nespomína. Je však viac než jasné, že vyhotovenia GLC 43 a GLC 63/63 S sa z ponuky nevytratia, vo faceliftovanej podobe sa však objavia až neskôr. Dodajme, že všetky verzie už v štandarde disponujú 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic.

Späť
Zdieľať
Diskusia