Trofeo spoznáva svojho decentne slabšieho brata.
V úvode roka nás Maserati prekvapilo predstavením vrcholnej verzie Levante Trofeo, ktorá si na autosalóne v New Yorku odkrútila svoju svetovú premiéru. Doteraz však nedošlo k jej plnému nasadeniu na všetky trhy, dokonca sa povráva, že Trofeo je určené hlavne pre zámorský trh. V Goodwoode sa však ukázala ďalšia novinka zo stajne talianskej automobilky, ktorá sa rovnako spolieha na osemvalec, pýši sa však iným názvom - Levante GTS.
To už je na pomery značky o čosi konvenčnejší a dlhé roky zaužívaný názov, z ktorého vieme vyčítať nasledovné. Pod kapotou nájdeme 3,8-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 404 kW / 550 koní a 730 N.m (v rozmedzí od 2500 po 5000 ot./min). Dvakrát preplňovaný agregát nájdeme v modeli Quattroporte GTS, nie je preto žiadnym tajomstvom, že ide o motor vyrábaný vo Ferrari.
Vďaka nemu dokáže GTS-ko akcelerovať na stovku už za 4,2 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je až 292 km/h. Samozrejme, do nemalej miery za to môže i pohon všetkých štyroch kolies Q4 Intelligent All-Wheel Drive, ktorý bol údajne v tomto prípade patrične vylepšený a sofistikovanejšie nastavený. Súčasťou výbavy je následne zadný športový diferenciál a 8-stupňová automatická prevodovka od ZF.
Maserati hovorí o naladení podvozka na nôtu športových GT-čiek. Dizajnovo vychádza novinka z vyhotovenia Trofeo, svedkami sme preto značne agresívnejšieho predného nárazníka, upravených blatníkov, špecifických 20" diskov a zadného difúzora. Interiér posádky rozmaznáva koženým čalúnením Pieno Fiore a množstvom vylepšených detailov. Spomenúť pritom treba audio sústavu Harman Kardon so 14 reproduktormi, či adaptívne full-LED Matrix svetlomety a hlavne vynovený infotainment MTC+.