Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. júna 2017 o 12:11
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche predstavuje jedinečnú chuťovku, najsilnejšie 911 Turbo S v histórii

TECH 911 PORSCHE
Uložiť Uložené

Špecialitka z dieľne Porsche Exclusive Manufactur vznikne len v 500 kusoch.

Spojenie Porsche Exclusive asi každý dobré pozná. Ide o akúsi divíziu, ktorá má na starosti vyšperkovať "bežné" poršátka k dokonalosti, čím teda samotná automobilka vie vyhovieť tým najnáročnejším požiadavkám zákazníkov. Medzičasom sa dozvedáme, že divízia mení názov na Porsche Exclusive Manufaktur, no a pri tejto príležitosti spoznávame jeden veľmi exkluzívny model. Lepšie povedané, Porsche hovorí o veľkej jedinečnosti a zároveň ako o najsilnejšom modeli 911 Turbo S v celej histórii. Ako naznačujú už prvé zábery, čudovať sa týmto slovám nemá význam. Vrcholná 911-ka dostala špecifický zlatý lak Golden Yellow Metallic doplnený o čierne pruhy a početne zastúpený karbón, ktorý evidujeme všade, kam sa len pozrieme. Zaujme však aj skutočne netypický, no o to fascinujúcejší dizajn 20" diskov. Za nimi sa v štandarde ukrývajú karbón-keramické brzdy. V obdobnej zlato-čiernej konfigurácii sa nesie aj interiér posiaty výrazným prešívaním a karbónovými doplnkami. Zároveň, za príplatok sú v ponuke tašky v charakteristickom looku, ktorý korešponduje s výzorom vozidla či titánové hodinky.

Odporúčané
Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút Vyskúšala som si elektromobil Porsche Taycan: Na nemeckej diaľnici som išla neobmedzenou rýchlosťou, nabíjanie trvalo 18 minút 29. októbra 2024 o 12:30

Podstatou je ale technika. Je základom je samozrejme 3,8-litrový preplňovaný šesťvalcový boxer, svedkami sme ale zvýšenia výkonu. 911 Turbo S v podaní Porsche Exclusive Manufaktur disponuje totiž výkonom až 446 kW / 607 koní, čím sa Turbo vôbec po prvýkrát prehuplo cez 600-koňovú hranicu, a teda opodstatnene sa stáva tým najsilnejším v histórií. Krútiaci moment ostal na nezmenenej hodnote 750 N.m, akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá tejto 911-ke len 2,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 330 km/h. Štandardom je čierny nerezový výfukový systém, riadenie zadných kolies, Porsche Dynamic Chassis Control ako aj známy paket Sport Chrono či adaptívny podvozok Porsche Active Suspension Management). Na záver dodávame, že vyrobených bude len 500 kusov, cena každého z nich je minimálne 288-tisíc €.

Domov
Zdieľať
Diskusia